BEOGRAD, Njemačka korporacija “Simens” (Siemens) proizvela je lokomotivu “Eurosprinter”, koja omogućava prekogranična putovanja željeznicom širom Evrope, uprkos različitim šinskim i naponskim sistemima u različitim zemljama.
Ova univerzalna vozna garnitura biće puštena u rad na liniji Beč-Prag-Berlin prije kraja 2008. godine, saopštilo je beogradsko predstavništvo “Simensa”.
Lokomotiva “Eurosprinter” je opremljena specijalnim sistemskim paketima koji joj omogućavaju da se prilagodi specifičnim željezničkim i naponskim mrežama u područjima u kojima se koristi, čime se otklanja potreba za promjenom lokomotiva na nacionalnim granicama, što oduzima mnogo vremena.
“Eurosprinter” je, uz to, svjetski rekorder među lokomotivama na elektronski pogon, sa brzinom od 357 kilometara na sat, dostignutom u septembru 2006. godine.
Evropska železnička mreža odlikuje se različitim širinama kolosjeka, sadrži pet različitih naponskih sistema i brojne sisteme upravljanja vozovima. Ova kombinacija standarda iziskuje zaustavljanje vozova na granicama i promjenu lokomotiva, što ne samo da putnicima oduzima mnogo vremena, već i stavlja železnički teretni saobraćaj u nepovoljan položaj u odnosu na kamionski.
Na liniji Beč-Prag-Berlin, na kojoj će kompozicija biti prvi put zvanično puštena u promet, lokomotive se sada zamenjuju tri puta – samo Češka ima tri različita naponska sistema. Nova lokomotiva smanjiće ukupno vrijeme putovanja na ovoj liniji za 40 do 50 minuta.