BERLIN, Njemačka keš-end-keri grupacija “Metro” saopštila je da je u prvoj polovini godine zabelježila gubitak , kao posljedicu troškova za reorganizaciju na domaćem tržištu.
Izvršni direktor “Metroa” Ekhard Kordes (Eckhard Cordes) je ukazao da se grupacija suočava “sa sve težim ekonomskim okruženjem”, ali je, bez obzira na to, poslovanje u prvoj polovini godine ocijenio kao “uspješno” za kompaniju.
Šestomjesečni gubitak prije izdataka na kamate i poreze (EBIT) iznosio je 130 miliona evra, u poređenju s profitom u istom periodu prošle godine od 437 miliona evra, izvjestila je agencija DPA.
Ako bi se isključili specijalni izdaci, kao što su troškovi od 237 miliona evra za reorganizaciju hipermarketa “Real” u Nemačkoj, “Metro” bi u prvih šest mjeseci zabilježio profit od 482 miliona evra.
Šestomejsečna prodaja grupacije je povećana sedam odsto, na 31,7 milijardi evra, podstaknuta jakim rastom na tržištima van Njemačke u kojoj je prodaja povećana samo 1,6 odsto, na 12,5 milijardi evra.
Međunarodna prodaja je porasla 11 odsto, na 19,2 milijarde evra , pri čemu je naročito veliki rast ostvaren u istočnoj Evropi (20 odsto) i Aziji i Africi (16 odsto).
U zapadnoj Evropi, isključujući Njemačku, prodaja je povećana četiri odsto, na 9,8 milijardi evra.
Grupacija je potvrdila prognozu povećanja prodaje u celoj 2008. za više od šest odsto i rasta EBIT za oko sedam odsto.