LONDON, Indijska grupacija “Tata motors”, vlasnik britanskih proizvođača luksuznih kola “Jaguar” i “Land rover”, namjerava da oživi tu super-luksuznu “Dajmlerovu” robnu marku koja će biti namjenjena bogatijim kupcima u Aziji, Rusiji i na Bliskom istoku.
Ratan Tata, vlasnik i šef indijske korporacije, iznio je svoj plan obnavljanja tih luksuznih “Dajmlerovih” marki koje će se na tržištu automobila direktno nadmetati sa lukuznim brendovima kao što su “Bentli” i “Rols-rojs”, objavio je britanski “Tajms.”
“Tata” je izdvojila milijardu funti (dvije milijarde dolara) za razvoj novih modela u britanskim fabrikama, navodi list.
“Jaguar” dijeli svoja prava na “Dajmlerovo” ime s kompanijom “Dajmler AG”, njemačkim proizvođačem luksuznih kola osnovanim minule godine kada je podjeljena korporacija “Dajmler-Krajsler”, pošto je američki investicioni fond “Serberus” kupio akcije “Krajslera”.
Kompanija “Dajmler motor” je 1910. godine nastala iz birmingemske firme “Smol arms kompani”, da bi je 1960. godine preuzeo “Jaguar”, u čijem je sastavu bila sve do udruživanja s “Britiš lejlandom”, 1989. godine kada je prešla u ruke “Forda”.
“Jaguar” je krajem prošle godine prihvatio uslove po kojima je njemačkoj kompaniji “Dajmler AG” dozvolio da koristi robnu marku “Dajmlera”, kao naziv trgovinske firme i kao naziv za korporaciju.
Novi uslovi nisu ugrozili prava “Jaguara” da proizvodi “Dajmlerova” kola, a analitičari vjeruju da bi nova generacija “Dajmlerovih” automobila mogla da nađe već spremne kupce, ocjenjuje list.