BANJALUKA, Republika Srpska /RS/ mogla bi 2010. godine da dobije prve “Talgo” vozove, koji dozvoljavaju mnogo veće brzine na postojećoj infrastrukturi i koji bi željeznice u RS učinili konkurentnim u okruženju i omogućili međunarodni saobraćaj – izjavio je danas ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović.
“Projekat je vrijedan nešto manje od 40 miliona evra, a riječ je o najpovoljnijim uslovima robnog kredita na ovim prostorima”, rekao je Čubrilović novinarima u Banjaluci nakon razgovora sa delegacijom Vlade Španije o realizaciji zajedničkog programa “Talgo”.
Čubrilović je podsjetio da je Federacija BiH već sklopila ugovor sa Vladom Španije po kojem će 2010. godine dobiti prve garniture.
“RS u jednom dijelu tog projekta kasni zato što su Ministarstvo i menadžment `Željeznica RS` bili neodlučni da li ući u taj projekat, ali je Vlada onda prihvatila ovaj robni kredit“, kazao je Čubrilović.
Rukovodilac Kancelarije za ekonomiju Ambasade Španije u BiH Emilio Gonzales Santjago rekao je da je cilj današnjeg sastanka bio da informiše ministra Čubrilovića o finansijskom programu između Španije i BiH i da sazna koji su projekti primarni u sektoru transporta kako bio ih mogli kreditirati u sklopu nastavka pomoći Vlade Španije RS.
Vlada RS pokrenula je polovinom ovog mjeseca proceduru kreditnog zaduženja kod Vlade Španije radi nabavke pet putničkih garnitura nagibne konstrukcije proizvodnje “Talgo” za potrebe “Željeznica RS2.
RS ima interes da obnovi oštećenu željezničku infrastrukturu i da je modernizuje uz poštovanje međunarodnih standarda, a do sada je prihvatila više kreditnih projekata čija je ukupna vrijednost veća od 100 miliona evra.
Razvoj željezničkog saobraćaja u regionu orjentisan je ka stvaranju jake željezničke mreže veće propusne moći i boljih tehničkih parametara.
U Solunu je prošle godine potpisan Memorandum o razvoju osnovne mreže jugoistočne Evrope prema kojem je obaveza da se nove pruge grade za brzine veće od 160 kilometara na čas.