SAN FRANCISKO, Američki Internet gigant “Jahu” /Yahoo/ je saopštio da je s rivalskom kompanijom “Gugl”/Google/ postigao dogovor da na svojim stranama za pretraživanje emituje neke “Guglove” reklame.
Kompanije će, kako je saopšteno, odgoditi primjenu tog dogovora do oktobra kako bi američkom ministarstvu pravde dali dovoljno vremena da procjeni da li je taj posao u skladu s federalnim propisima SAD , rečeno je u “Jahuu”.
Dogovor znači da će kompanija “Jahu” pored svojih rezultata pretraživanja u SAD i Kanadi emitovati reklame koje je obezbjedio “Gugl'”, prenosi agencija DPA.
Zahvaljujući dogovoru koji je postignut nedugo nakon što su propali pregovori o preuzimanju “Jahua” od stranea “Majkrosofta” godišnji prihodi “Jahua” bi mogli da se povećaju za čak 800 miliona dolara, procjenjuje se u stručnim krugovima.
Saopštenje o dogovoru sa “Guglom” je objavljeno nedugo nakon što je “Jahu” otkrio da je kompanija “Majkrosoft” zvanično okončala razgovore o preuzimanju i saopštila da nije zainteresovana za kupovinu čitave firme “Jahu”.
“Kad je riječ o preuzimanju samo “Jahuovog” pretraživača, što je predložio “Majkrosoft”, “Jahuov” odbor direktora je zaključio da bi nakon takve transakcije kompanija ostala bez nezavisnog pretraživača, kojeg smatra ključnim djelom svoje budućnosti i misli da to nije u interesu akcionara”, navodi se u saopštenju “Jahua”.