PARIZ, Francuski “Peugot-Citroen”, drugi po veličini evropski proizvođač automobila, namjerava da plasira u Kini 15 novih modela do kraja 2011. godine, u pokušaju da povrati izgubljeni udio prodaje na tržištu s najvećom stopom rasta isporuka na svijetu, javlja njujorška agencija “Blumberg.”
Već ove godine “Peugot-Citroen” će ponuditi dva nova modela, a 12 ili 13 u naredne tri godine, izjavio je šef poslovnih operacija francuske kompanije na kineskom tržištu Klod Vajsman.
Prodaja “Peugot-ove” kineske filijale porasla je osam procenata za pet mjeseci ove godine, što je polovina ukupnog rasta kineskog tržišta automobila, zbog toga što su kupci izbjegavali zastarjele modele, kao što je kompaktni “peugot 206”, na primjer.
Imajući u vidu oštru konkurenciju u Kini, za “Peugot” je izuzetno značajno da obezbjedi što prije više novih modela, ako pokušava da poveća prodaju, smatraju analitičari.
Povećane cijene čelika, aluminijuma i drugih sirovina uticaće ove godine na smanjivanje profita “Peugota” za oko 100 miliona juana (15 miliona dolara), ocijenio je Vajsman.
Cilj “Peugota”, koji je s “Micubišijem” 10. juna počeo da gradi fabriku automobila u Rusiji, jeste da poveća prodaju automobila u svijetu na oko četiri miliona godišnje do 2010. godine, 21 odsto više nego prošle godine.
Njemački “Folksvagen”, najveći inostrani proizvođač vozila u Kini, povećao je prodaju u toj zemlji 28 odsto u četiri mjeseca ove godine, a namjera je najveće evropske auto-kompanije da ove godine u Kini proda milion vozila.
Prodaja automobila u Kini u pet mjeseci ove godine porasla je 17 odsto, na oko 3,02 miliona komada.