Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03

    Realni sektor ne prestaje da tone: Industrija raste samo na papiru

    3. Decembra 2025. — 07:38
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Sto kralja Artura među modernim menadžerima

Sto kralja Artura među modernim menadžerima

adminadmin11. Maja 2008. — 05:00Nema komentara8 minuta čitanja

ZAGREB, Staromodni će šef vjerojatno podići veliku buru i smišljati raznorazne kazne nakon što neočekivano bane u neki odjel, a uredski štereber mu priopći da ostatak tima ispija kavu u obližnjem kafiću i da su tamo već dulje od pola sata, a on ih, jadan, čeka da počnu raditi.

Moderan će šef uredskog šterbera pitati što on onda radi u uredu kad mu je cijeli tim na drugome mjestu i razmisliti bi li štrebera možda trebao otpustiti. Naime, jedna je menadžerica velike kompanije svojedobno zatekla petero svojih zaposlenika kako živahno razgovaraju o projektu na kojem rade u kafiću prije službenog sastanka o napretku projekta. Odlučila im se prodružiti jer im je ostalo još nekih desetak minuta vremena. Šefica je naručila kavu i odlučila sjedeći na rubu stola prolistati dnevne novine. Nitko nije pretjerano doživljavao njezinu prisutnost.

Članovi tima su jedni drugima prepričavali što su sve napravili, što treba promijeniti, na koje su probleme naišli, što je pošlo po zlu, a što je dovelo do fantastičnih rezultata. Dijelili su se savjeti i davali prijedlozi. Mislima u novinama, jednim uhom šefica je slušala svoje uposlenike i nakon nekog vremena shvatila da zapravo pozorno sluša i samo se pravi da čita novine. Davno je isteklo onih deset minuta do službenog sastanka. I onda je šefica rekla:
– Ne bih vas htjela ometati, ali biste li vi htjeli da se preselimo u sobu za sastanke i nastavimo razgovor o projektu ili da se ja ovdje uključim u razgovor jer vam zaista dobro ide; na površinu je izašlo pregršt fantastičnih ideja? Ostali su na kavi nakon koje su se posvetili novim projektnim zaduženjima rođenima u kafiću. Tako je prema poslovnoj legendi nastao Kafić znanja (Knowledge cafe), jedan od alata menadžmenta znanja (Knowledge managment) koji je iz spontanog okupljanja oko kavanskog stola danas prerastao u organiziranu akciju u kompanijama predvođenu konzultantima. U svakoj se kulturi diljem svijeta drugačije organizira i prilagođava navikama i mentalitetu ljudi, a u domaćoj bi ga kulturološkoj sredini trebalo biti nadasve lako primijeniti.
Kafić organiziran po grupama

Nalaženje u kafiću radi bistrenja nekih ideja i izazova vjerojatno i jest spontana praksa domaćih menadžera, pa se zato od modernog šefa i ne očekuje drugo doli zadovoljstva kada čuje da mu tim ispija kavu. No, moderni je menadžment ipak mnogo više od spontanosti i snalažljivosti, pa stremi tome da ono što se slučajno pokaže kao dobra praksa pretvori u pravilo, podari mu strukturu i time maksimalizira učinke. Tako bi svaki moderni šef, osim što odobrava odlazak svog tima na kavu unutar radnog vremena, trebao razmisliti o testiranju učinaka organiziranog kafića znanja u svojoj kompaniji ili odjelu. Koncept je više nego jednostavan kad je u njega uključeno od 12 do 30 ljudi, no u današnjoj menadžerskoj praksi vješti konzultanti upravljaju kafićima znanja u kojima sudjeluje i do tisuću zaposlenika, što onda, dakako, traži malo veće organizacijske napore i podosta discipline. No, u čemu se sastoji alat prozvan kafić znanja kojem je, kao što mu samo ime kaže, svrha i cilj djeljenje znanja u kompaniji radi stvaranja novog znanja?

Jednostavno je i svaka kompanija može pokušati, a nije ni skupo. Koncept kafića znanja sličan je konceptu diskusijske grupe, no ipak ima neke posebnosti. Sudionici kafića podijeljeni su u manje grupe od pet do šest sudionika maksimalno, a jedna je osoba za stolom moderator razgovora. Moderator objašnjava ciljeve razgovora iz kojeg na kraju mora prikupiti ideje, no on ne upravlja razgovorom, već je ideja da se razgovor razvija slobodno. Moderator može zabilježiti ključne ideje. Nakon razgovora koji traje oko pola sata (vrijeme se može proizvoljno odrediti, ali ne bi smjelo biti dulje od 45 minuta ) sudionici u razgovoru se rotiraju, odnosno mijenjaju stol i nalaze se na razgovoru s drugim sudionicima koji prije nisu bili za njihovim stolom. Pritom teme razgovora za svakim stolom mogu biti različite. Za istim stolom ostaje samo moderator. Moderator u kafiću znanja ne treba za obavljanje svog posla biti posebno obučen, bitno je da ima iskustva u predsjedavanju drugim vrstama skupova i grupa i da je vješt u slušanju. Primjerice, imamo li pet grupa za pet stolova, četiri člana jedne skupine će se u trenutku kada treba promijeniti stol rasporediti za ostala četiri stola. Na kraju seanse svi se vraćaju na početne pozicije i cijela grupa djeli iskustva i spoznaje stečene tijekom razgovora.
Razlike u mišljenju su dobrodošle

Atmosferu u kojoj se održavaju takvi razgovori potrebno je učiniti što neformalnijom, po mogućnosti što sličnijom pravom kafiću, a preporučuje se i korištenje prostora u kafićima. Također je, naravno, bitno da sudionicima budu dostupni kava, sokovi i grickalice. Cilj je kafića znanja okupiti ljude i potaknuti ih na otvoren i kreativan razgovor kako bi na površinu isplivalo njihovo kolektivno znanje, kako bi razmjenjivali ideje i tako stekli dublji uvid u problematiku kojom se bave, što bi na kraju trebalo rezultirati akcijom u smjeru boljeg donošenja odluka ili uvođenja inovacija. Za to je nužno da se razgovori u formi dijaloga, pa tako postoje i neki osnovni principi razgovaranja, na koje je moderator dužan upozoravati.

Od sudionika se očekuje da se osolobode predrasuda i da ne osuđuju druge sudionike. Također je nužno da pažljivo promatraju razvoj situacije i pozorno slušaju jedni druge. Najvažnije je, međutim, da razlike u mišljenju u vezi s nekom temom budu dobrodošle i da se grupa prihvati njihova dubljeg istraživanja. Bit je ideje u tome da se iz različitosti mišljenja uči, a ne da ih se osporava. Sudionici kafića znanja trebali bi, kažu stučnjaci, odoljeti potrebi da budu politički, odnosno korporativno korektni, jer se od njih traži upravo suprotno, ali nije poželjno ni čvrsto zauzimanje pozicija kojima bi se onda netko drugi suprotstavljao. Sudionici bi trebali imati na umu da je od izlaganja važnije pozorno slušanje drugih. Treba kreirati atmosferu u kojoj se slobodno može razgovarati o temama za koje se inače vjeruje da su u radnoj organizaciji zapravo tabu.

U kafiću znanja svi su jednaki

Zanimljivo je da su u kafiću znanja svi sudionici jednaki i slobodnose mogu manje ili više uključivati u razgovor. Upravo zbog kreiranja slobodnije atmosfere neki stručnjaci savjetuju da se kafić znanja organizira za zaposlenike iste razine, te da ne donosi očekivane učinke sudjeluju li u njemu nadređeni zajedno s podređenima u organizaciji, no to naravno uvijek ovisi o kulturi organizacije u kojoj se kafić znanja primjenjuje. Među konzultantima koji organiziraju kafiće znanja različita su mišljenja o tome za što je takva tehnika podobna pa neki savjetuju da je kafić znanja koristan za razmjenu spoznaja unutar kompanije, razvoj dobre prakse u tvrtki, međusobno umrežavanje zaposlenika, razvoj novih perspektiva i novih ideja.

Također, ne preporučuju ga kao menadžerski alat kad je riječ o rješavanju konkretnog problema i definiranju plana rada, kao niti za proces donošenja odluka ili za sastanke koji su zamišljeni da se protegnu na nekoliko dana, a ne tek na nekoliko sati. Drugi pak smatraju da se uz kavu može kvalitetno razgovarati o svemu. Neki i danas tvrde da kafić znanja gubi smisao kad u njemu sudjeluje više od 12 ljudi, no s obzirom na to da svakom alatu koji se pokaže dobrim ne gine omasovljavanje, kafići znanja danas se u velikim organizacijama organiziraju i za tisuću ljudi.
I dok će vjerojatno mnogi reći kako je ovdje riječ o izmišljotinama konzultantske industrije i preprodaji postojeće pameti, što se može podvaliti samo naivčinama, možda nije naodmet razmisliti bi li kfić znanja bio dobar alat za buđenje ‘genijalaca’ koje je kompanija zaposlila prije nekoliko godina a sada su se nekako uspavali, ili je korisno sredstvo za generiranje novih ideja u opuštenijoj atmosferi. Mnogi se, naime, ne usude ništa reći u sterilno sivoj sobi za sastanke s crnim foteljama i šefom mrka pogleda na čelu stola. A istodobno bi za kompaniju bilo dobro da što prije počnu govoriti.
Čemu služi kafić znanja:– pomaže sudionicima u razumijevanju složenih pitanja
– potiče generiranje novih ideja i unaprjeđenje inovacija
– proces donošenja odluka čini kvalitetnijim
– omogućuje lakše rješavanje manjih problema u odjelu ili projektu
– vodi uspješnijem postizanju konsenzusa u vezi s predloženim planom rada
– otkriva vlastite i tuđe predrasude o nekom pitanju
– pospješuje razmjenu stručnih znanja među sudionicima
– podiže kvalitetu međusobnih odnosa zaposlenika i podiže učinak timskog rada

Kako funkcionira Kafić znanja:– Moderator u 10 minuta objasni temu sudionicima te jasno odredi cilj razgovora, nakon čega postavlja uvodno pitanje
– sudionici podijeljeni u grupe od pet do šest sudionika raspravljaju o temi približno 30 minuta, a zatim se razilaze i formiraju ostale skupine grupe, odnosno mjenjaju stolove
– na kraju se svi vraćaju na početne pozicije i svi sudionici djele iskustva iz razgovora.
Liderpress.hr 
 

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNajveći svjetski proizvođač čelika “ArkelorMital” prodaje fabriku u SAD-u
Sljedeći članak U Srbiji danas prijevremeni parlamentarni izbori

Povezani članci

NAJAVE DOGAĐAJA 02 minute čitanja

Najava događaja za petak, 5. decembar 2025. godine

Capital teme 02 minute čitanja

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.