BERLIN, Njemačke kompanije “Simens” (Siemens) i “TisenKrup” (ThyssenKrupp) odlučile su da ugase zajedničku firmu “Transrapid internacional” (International) koja pravi brze vozove na principu magnetne levitacije, saopštile su te dve firme.
Odluka je donjeta pošto je gradska uprava Minhena odustala od plana da izgradi magnetno-levitacionu prugu dugu 37 kilometara od centra grada do aerodroma.
Poslje gašenja zajedničke firme, obe kompanije zadržaće pravo na korišćenje “Transrapid tehnologije”, navedeno je u saopštenju, koje prenosi DPA.
Takođe je saopšteno da su obe firme zainteresovane da i dalje rade na sličnim poslovima i da će nove korisnike potražiti u Kini i SAD.
U saopštenju koncerna za električne uređaje “Simensa” i čeličane “TisenKrup” navedeno je da će direkcija zajedničke firme, koja se nalazi u Berlinu, biti zatvorena 1. oktobra, a da će zaposleni u njoj biti vraćeni u matične firme.
“Transrapid” trenutno servisira samo jednu prugu sa magnetnom levitacijom, koja povezuje centar Šangaja sa aerodromom u tom kineskom gradu.
Sistem magnetne levitacije koristi snagu magneta za odizanje voza od šine, tako da on praktično sve vrijeme lebdi i na taj način se izbjegava trenje. Snaga magneta takođe gura voz napred i tako se postiže kretanje. Pruga kojom se kreće “maglev” ima samo jednu šinu, a maksimalna brzina koja može da se postigne iznosi 500 kilometara na sat.
Ta tehnologija patentirana je 1930. godine, a serija pokušaja da se ona realizuje započela je prije 40 godina.
Magnetno-levitacioni vozovi za sada nemaju značajnije tržište.