DISELDORF, Najveći njemački maloprodajni lanac, “Metro”, saopštio je da je u prvom tromjesečju zabilježio gubitak od četiri miliona evra, ili četiri puta više nego u istom periodu lani, zbog nepovoljnog deviznog kursa koji je uticao na zajmove izražene u evrima.
U saopštenju “Metroa” se navodi da su prihodi istovremeno porasli 7,3 odsto, na 15,6 milijardi evra, prvenstveno zahvaljujući rastu prodaje u istočnoj Evropi od 22 odsto, prenosi agencija Blumberg.
“Metro” ostvaruje gotovo 60 odsto prihoda izvan Njemačke, pošto je preuzeo prodavnice hrane i elektronike u Poljskoj, Mađarskoj i Rusiji, gdje je privredni rast brži nego na matičnom tržištu tog maloprodajnog lanca.
Rukovodstvo “Metroa” planira za ovu godinu proširenje na tržište Ukrajine, koja je u četvrtom tromesečju 2007. ostvarila privredni rast od 7,4 odsto, dok je, radi poređenja, rast njemačke privrede iznosio tek 0,3 odsto.
U toj kompaniji očekuju da će ove godine zabilježiti rast prihoda od šest odsto (što predstavlja usporenje u odnosu na rast od 8,5 odsto iz 2007), kao posljedicu rastuće inflacije, koja umanjuje potrošačku moć u Nemačkoj i ostatku zapadne Evrope.
Vrednost akcija “Metroa” je juče na berzi u Frankfurtu pala za 48 centi, ili jedan odsto, na 48,76 evra. Od početka godine je njihova vrijednost pala ukupno 15 odsto.