NJUJORK, Američka kompanija “Pepsi”, drugi po veličini proizvođač bezalkoholnih napitaka na svijetu, poslije “Koka-Kole”, saopštila je da je u prvom tromjesečju povećala profit 4,7 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, zahvaljujući višim cijenama i većoj prodaji grickalica u Rusiji i Kini.
Tromjesečni neto profit kompanije je uvećan na 1,15 milijardi dolara, ili 70 centi po akciji, što je u skladu s očekivnjima analitičara, prenjela je agencija Blumberg.
Prodaja je istovremeno porasla 13 procenata, na 8,33 milijarde dolara, navedeno je u saopštenju.
Komapnija je ponovila svoju prognozu zarade u 2008. od 3,72 dolara po akciji.
“Pepsi” se višim troškovima za sirovine, kao što su krompir i žitarice, suprostavio povećanjem cijena i smanjenjem pakovanja svog čipsa i krekera.
Kompanija je van Sjeverne i Latinske Amerike povećala prodaju grickalica 11 odsto i napitaka 15 procenata zahvaljujući većim ulaganjima u promociju.
Vrijednost akcija “Pepsija” je na Njujoškom tržištu akcija povećana 30 centi, na 69,49 dolara, nakon što je od početka godine do sada smanjena 8,8 odsto.