MOSKVA, Ruski avioprevoznci upozorili su vladu da je njihovo poslovanje ugroženo skokom cijene goriva i visokim dadžbinama na uvoz aviona, prenosi televizijski kanal “Rusija danas.”
Vlada u Moskvi je nedavno smanjila uvozne dadžbine na dvije kategorije aviona, ali to nije popravilo stanje, smatraju predstavnici domaćih avioprevoznika koji zahtevaju da se ukinu sve poreske obaveze za uvozne avione.
Ruske aviokompanije plaćaju 40 odsto poreza na dodatu vrijednost na cijenu aviona kada kopuju vazduhoplove u inostranstvu, što se automatski odražava na cijenu avionskih karata.
Visoke uvozne dadžbine nametnute su da zaštite domaće proizvođače aviona, ali je čitava industrija već više od decenije u krizi i još nije uspjela da ponudi nikakvu alternativu inostranim proizvođačima, ocjenjuje “Rusija danas.”
Vlada je nedavno ukinula carinu na uvoz aviona s više od 300 i manje od 50 sjedišta.
Generalni direktor “Aeroflota” Valeri Okulov izjavio je da njegova kompanije u svojoj floti nema takve tipove aviona. Ukidanje carina povoljno je samo za regionalne avioprevoznike, a da bi se popravila ukupna situacija uvozne dadžbine moraju biti ukinute za avione svih veličina, smatra Okulov.
Čelnik ruske korporacije “Ujedinjeni proizvođači aviona” (UAC) Aleksej Fjodorov obećao je da će se situacija popraviti do 2025. godine.
“Sada proizvodimo damo mali broj aviona. Do 2025. trebalo bi da počnemo proizvodnju do 300 aviona godišnje za domaće i svjetsko tržište. To znači da će godišnja proizvodnja rasti po stopi od 30 procenata,” rekao je Fjodorov.
Do tada avioprevoznici će kupovati u inostranstvu tako da postoji osnovana sumnja da bi UAC mogao da preuzme dio tržišta koga sada gubi, upozoravaju stručnjaci koji ističu da je za povećanje proizvodnje aviona potrebno mnogo više privatnog kapitala, a ne samo finansiranje iz državnih fondova.