DETROIT, Rastući troškovi čelika i drugih sirovina vode autoindustriju u krizu koja neće zaobići nijednog proizvođača, izjavio je predsjednik američke kompanije za auto-djelove “Dejna holding” (Dana) i bivši finansijski direktor korporacije “Dženeral motors” (GM) Džon Divajn (John Devine).
Proizvođači i snabdjevači autoindustrije pokušavaju da izbjegnu gubitke, dok čeličane povećavaju cijene kako bi pokrile rastuće troškove energenata i rude gvožđa, prenjela je agencija Blumberg.
Tako najveći svjetski proizvođač čelika, “Arselor Mital” (ArcelorMittal), planira da na neke pošiljke od maja primjeni dodatnu taksu od 250 dolara za tonu, kako se navodi u dopisu te kompanije od 14. aprila.
Nova taksa, koja predstavlja povećanje od 33 odsto u odnosu na trenutnu cijenu, mogla bi da poveća troškove GM-a za čitavu milijardu dolara sljedeće godine, procjenjuje analitičar njujorške konsultantske firme “Solej sekjuritiz” (Soleil Securities), Čarls Bredford (Charles Bradford).
Čelik čini oko 54 odsto tipičnog porodičnog automobila, objavio je američki stručni časopis “Ameriken metal market”.
Cijene čelika u SAD rastu uprkos stagnaciji tražnje zbog toga što se izvoz više usmjerava u druge djelove svijeta zbog rasta cijena čelika u drugim regionima i slabljenja dolara.