LONDON, Britanski proizvođač luksuzne robe “Barberi” (Burberry) je saopštio da je u drugom tromjesečju poslovne 2007/08 godine ostvario rast prihoda zahvaljujući odličnoj prodaji ženskih torbi sa ukrasnim metalnim nitnama “Vorior” (Warrior), koje koštaju 2.195 dolara, i proširenju prodajnog prostora.
U šest mjeseci zaključno sa martom su ostvareni prihodi od 546 miliona funti (1,1 milijardu dolara), prema 458 miliona funti iz istog perioda prošle poslovne godine, što predstavlja rast od 19 odsto, prenjela je agencija Blumberg.
Kompanija “Barberi”, čije mantile prepoznatljive drap-crne karo šare nose slavne glumice poput Šarliz Teron (Charlize Theron) i Demi Mur (Moore), povećala je u istom razdoblju površinu poslovnog prostora za 11 odsto, iako u SAD i Evropi pada potrošačka moć.
Analitičar firme “MF global” Džon Gaj (John Guy) smatra da će rast prihoda “Barberija” biti nastavljen, zahvaljujući posvećenosti te firme proširenju prodajnog prostora u narednih nekoliko godina, ali da “ekspanzija na oslabljena tržišta, kao što su SAD, ne izgleda kao dobra ideja”.
“Barberi” je tokom drugog tromjesečja upravo završene poslovne godine otvarao nove prodavnice od Beča do Honkonga. U toj modnoj kući, čije je zaštitno lice u najnovijoj reklamnoj kampanji Koko, ćerka muzičara Stinga, planiraju da ove godine povećaju prodajnu površinu za čak 13 odsto.
Vrijednost akcija “Barberija” je na početku sedmice na berzi u Londonu pala devet penija ili 2,2 odsto, na 3,96 funti, a od početka godine zabilježen je pad od čak 30 odsto, dok je, radi poređenja, “Blumbergov” Indeks 13 evropskih modnih kompanija istovremeno pao za 24 odsto.