BERLIN, Smanjenje nezaposlenosti u Njemačkoj zabilježeno je i tokom marta, što povećava izglede za dalju ekspanziju vodeće evropske ekonomije, uprkos sve jačem globalnom usporavanju privredne aktivnosti, objavljeno je u Berlinu.
Podaci njemačke Federalne agencije za rad pokazuju da je broj nezaposlenih u martu opao u odnosu na prethodni mjesec, računato prema politički osjetljivoj sezonski neprilagođenoj osnovi, za oko 110.000, na nešto više od 3,5 miliona, ili 8,4 procenta radne snage.
U martu minule godine isti pokazatelj je bio osjetno lošiji, jer je broj nezaposlenih bio veći za 617.000, navodi se u izveštaju Agencije.
Ukoliko se, međutim, stopa nezaposlenih obračuna prema sezonski usklađenoj osnovi, tada je martovska nezaposlenost opala za oko 55.000, a broj ljudi bez posla se smanjio na 3,29 miliona.
Februarska nezaposlenst je, računato prema sezonski usklađenoj osnovi, smanjena, prema podacima Agencije za rad, za 75.000, a januarska još više – za 89.000.
Šef Agencije za rad Hans-Jirgen Vajze (Veise) je, komentarišući najnovija kretanja na domaćem tržištu radne snage, izjavio da “zaposlenost nastavlja da raste, a prijem radnika u kompanijama ostaje na visokom nivou”.
Veoma pozitivni rezultati sa tržišta rada objavljeni su, inače, neposredno nakon svježih prognoza o usporavanju rasta njemačke privrede u toku ove godine.
Ekonomisti šest vodećih njemačkih istraživačkih instituta prognoziraju smanjenje privrednog rasta u zemlji tokom ove godine na ispod dva odsto.
Lani je Njemačka ostvarila dvoipoprocentni privredni rast, dok je ekonomska ekspanzija u 2006. godini bila najveća u ovoj deceniji – 2,9 odsto, podsjeća agencija DPA.
Na jenjavanje privredne aktivnosti u ovoj godini ukazuje i izveštaj o padu februarske maloprodaje za 1,6 odsto, u odnosu na januarski nivo.
Uprkos smanjenju nezaposlenosti u sva tri prva ovogodišnja mjeseca, kao i već ostvarenom povećanju zarada, podaci njemačke savezne statistike pokazuju da je februarski nivo maloprodajne aktivnosti bio 0,3 procenta niži nego u istom periodu prošle godine.
Analitičari su prethodno procjenili da se februaru može očekivati poluprocentni skok maloprodaje u odnosu na prethodni mjesec i rast tog pokazatelja od 0,7 procenata, računato prema godišnoj osnovi.
Lošija maloprodaja, kao i zabrinjavajuće visoka martovska inflacija od 3,2 odsto na godišnoj osnovi, vjerovatno su vjesnici da će potrošnja domaćinstava u Njemačkoj ove godine stagnirati, kao rezultat pada izvoznih porudžbina, zbog globalnog ekonomskog usporavanja, zaključuju analitičari.