VAŠINGTON, DVD format velikih rezolucija “Blu-rej” (ray), koga je podržavala japanska elektronska kompanija “Soni” (Sony), trebalo bi da se do kraja 2008. godine nađe u 29,4 miliona domaćinstava u svijetu zahvaljujući nedavnoj pobjedi nad formatom HD-DVD domaće konkurentske “Tošibe” (Toshiba), objavila je međunarodna istraživačka kompanija “Stratedži analitiks” (Strategy Analytics).
Prodoru formata “Blu-rej” u veliki broj domaćinstava će, kako je istakao “Stratedži analitiks”, doprinijeti prije svega čuvena “Sonijeva” konzola s video igricama “PlejStejšen 3” (PS3) koja sadrži čitač sadržaja u “Blu-rej” formatu.
Prema predviđanjima “Stratedži analitiksa”, prodaja uređaja s “Blu-rej” čitačima trebalo bi ove godine da dostigne 18,8 miliona komada.
“Blu-rej” format bi do kraja ove godine u Japanu trebalo da ima 15 odsto domaćinstava, u SAD 10 odsto, a u Evropi sedam procenata.
U 2012. godini bi 132 miliona domaćinstava u svijetu trebalo da ima najmanje jedan “Blu-rej” čitač, a na prvom mjestu bi trebalo i dalje da bude Japan s 55 odsto domaćinstava, drugom SAD sa 44 odsto i trećem Evropa s 32 odsto, objavio je francuski dnevnik “Mond” (Monde).