PRAG, Holandska pivarska grupacija “Hajneken” (Heineken) je saopštila da kupuje grupaciju “Drinks Union” u gradu Usti na Labi u Češkoj, čime će ojačati treću poziciju na češkom tržištu piva povećavši svoj udeo sa osam, na 12 procenata.
Do preuzimanja treće po veličini češke pivarske grupacije, u koju spada više pivara i fabrika likera “Granet” (Granette), doći će ukoliko je odobri antimonopolski ured te zemlje, preneli su češki mediji.
Ukoliko dođe do akvizicije, “Hajneken” – u čijem je vlasništvu od nedavno i češka pivara “Krušovice”- će učvrstiti treće mesto na češkom tržištu piva, na kojem prvu poziciju zauzima međunarodna pivarska grupa “SAB Miler” (druga na svetu), u čijem je posedu i pivarska industrija “Prazdroj” u Plzenju.
Drugu poziciju u Češkoj drži najveći svetski proizvođač piva, belgijska grupacija “InBev” (InBew) koja poseduje i češke pivare “Staropramenj”.
U saopštenju koje je povodom planirane akvizicije objavio “Hajneken” navodi se da bi preuzimanje trebalo da bude završeno u drugom ovogodišnjem tromesečju, ali nije naveden iznos investicije.
Ustecki “Drinks Union” godišnje proizvodi više od milion hektolitara piva, tako da će njegovom kupovinom “Hajneken” povećati ukupnu prodaju na češkom tržištu na 1,9 miliona hektolitara. “Hajneken”, jedna od najvećih pivarskih grupacija na svetu, u Češkoj je 2003. godine kupila pivaru “Starobrno”, a nedavno i “Kraljevsku pivaru Krušovice”.
Češko tržište piva je jedno od većih u Evropi, profitabilno je i poslednjih godina ga karakteriše stabilnost.
Godišnje se u Češkoj potroši oko 16 miliona hektolitara piva, pri čemu je u 2006. godišnja potrošnja piva po stanovniku dostigla 159 litara, najviše na svetu.
“Hajneken” se prodaje u gotovo svim zemljama sveta, a ta kompanija u više od 65 zemalja poseduje 115 pivara i ostvaruje godišnju proizvodnju od 139 miliona hektolitara, tako da po obimu produkcije zauzima četvrto mesto u svetu.
Promet “Hajnekena”, koji ima 54.000 zaposlenih, u 2007. godini dostigao je 12,6 milijardi evra, pri čemu je čisti profit, pre oporezivanja i amortizacije, iznosio 1,1 milijardu. Agencije