SEUL, Japanska “Tojota” najvjerovatnije neće moći da ispuni cilj prodaje oko 9,85 miliona vozila ove godine, poslje smanjivanja prodaje na glavnim tržištima zbog jakog jena, izjavio je izvršni potpredsjednik kompanije Uraniši Tokuići.
“Iskreno govoreći, prodaja u SAD, Evropi i Japanu pokazuje znake usporavanja. Biće teško ispuniti cilj grupacije da proda 9,85 miliona, premda su tržišta u razvoju, kao što su Kina i Rusija, dosta aktivna,” rekao je Tokuići, prenio je Rojters.
“Tojota” je danas u Seulu najavila da će iduće godine početi prodaju hibridnog “prijusa” i dva druga modela na južnokorejskom tržištu, na kojem je do sada prodavana samo robna marka “Leksus”.
“To je veliki izazov za ‘Tojotu’,” izjavio je predsjednik kompanije Fudžio Ćo.
“Tojota” je najavila da će započeti da osniva mrežu dilera u Južnoj Koreji i da će početi s prodajom modela “prijus”, sedana “kamri” na benzin i njegove hibridne verzije, sportsko-terenskog vozila RAV4 i kompaktnih sportskih terenaca u dugoj polovini iduće godine.
Najveća kompanija na svijetu po broju proizvedenih vozila utvrdila je umjerene ciljeve prodaje u Južnoj Koreji. Početni cilj je prodaja 500 vozila mjesečno na tržištu na kome dominiraju domaći proizvođači, među kojima “Hjundaji” i “Kija”.
“Tojota” u Seulu još od 2001. godine prodaje “leksus”, čije isporuke stalno rastu, tako da je 2007. prodato oko 7.500 takvih vozila.
Japanski “Nisan” i “Micubiši” takođe planiraju da krenu s prodajom u Južnoj Koreji kasnije ove godine.
Prošle godine “Honda” je prodala nešto više od 7.000 vozila u Južnoj Koreji, čime se našla na trećem mjestu među inostranim kompanijama.
Prošle gopdine je “Tojota” proizvela rekordnih 9.497.754 vozila u svijetu, 5,3 odsto više nego godinu ranije, čime je nadmašila američki “Dženeral motors”, koji je proizveo 9,284 miliona vozila. “Tojota” je međutim prodala 3.000 vozila manje nego njen američki rival, koji se nalazi na čelu liste kompanija rangiranih po broju prodatih vozila već 77 godina.
“Tošiba” predviđa veliki gubitak zbog HD-DVD standarda
TOKIO, Japanski elektronski gigant “Tošiba” (Toshiba) predviđa gubitak od 65 milijardi jena (662 miliona dolara) u tekućoj poslovnoj godini zbog odustajanja od njegove HD-DVD tehnologije.
Pošto su veliki filmski studiji odustali od te tehnologije u korist “blu-rej” (Ray) standarda, takođe japanske elektronska kompanija “Soni” (Sony), i “Tošiba” je odustala od te tehnologije, prenjeli su francuski mediji.
Od HD-DVD standarda se odustalo iako je on privukao više od milion korisnika u svijetu.