BANJLUKA,Bliži se građevinska sezona, a sajam je odlično mjesto gdje se mogu vidjeti, kupiti i otkriti novi proizvodi, tehnika i razne vrste mašina koje će još kvalitetnije i ljepše urediti stambene i poslovne objekte, ali i mjesto gdje mogu da se sklope brojni novi kontakti, dogovori ili ugovori.
Na dvanaestom Međunarodnom sajmu građevinarstva “Grames 2008” u Banjoj Luci juče je bila gužva. Znatiželjnici su hodali od štanda do štanda, raspitivali se o firmama, proizvodima i cijenama, a više od 300 domaćih i stranih izlagača strpljivo je čekalo svoje kupce ili poslovne partnere. U dvije prepune hale i kompletno zakupljenim spoljnim prostorom, ima da se vidi mnogo toga. Nova vrsta cigle ili crijepa, različitih ljepila, pločica, vrata i prozora i svega što može da napravi objekat od temelja do krova.
Generalni sponzor sajma “Grames” i ove godine jeste industrija boja “Prohema” iz Brčkog. Dušan Dragić, generalni direktor, kaže da kompanija učestvuje na sajmu od samog početka, kada je firma i osnovana i počela s radom.
– Ovo je jedan od najvećih sajmova u regionu i za kompaniju je vrlo značajno da bude ovdje prisutna i ponovo se predstavi svojim proizvodima. Kako je i kompanija iz godine u godinu sve veća i sve više pokriva tržište kako BiH, tako i regiona, sajam je najbolje mjesto da budemo sa svojim kupcima i poslovnim partnerima. Našom ambicioznošću postižemo visoku poziciju u branši kojom se bavimo, a to potvrđuju i poslovnice u Banjoj Luci i Sarajavu, ali i zastupljenost na širem balkanskom tržištu – kaže Dragić.
Jedan od poznatih izlagača svojih proizvoda na sajmu jeste i kotorvaroški “Fagus”, koji već tradicionalno učestvuje na sajmu i predstavlja nove proizvode.
– “Fagus” na ovom sajmu promoviše proizvod polustrukturalna fasada, u kombinaciji drveta i aluminijuma, čime se poboljšava izolacija objekta, odnosno zadržava unutrašnja toplota. S polustrukturalnom fasadom urađen je i jedan hotel na Jahorini i već su počele da pristižu i brojne ponude za izradu takve vrste fasade. Izložena je unutrašnja stolarija najmodernijeg stila – kaže Slobodan Bunić, zamjenik direktora proizvodnje u toj kompaniji.
Među većim preduzećima koja učestvuju na sajmu jeste i “Kaldera kompani”.
Izvršni direktor, Drago Stanivuković, kaže da se na sajmu pokazuju i nova dostignuća u svijetu tehnike.
– Svake godine na sajmu izbacimo neki novi proizvod. Ove godine to su srednjonaponska postrojenja koja se rade po zahtjevu kupaca. Takvo postrojenje instalirali smo u Bronzanom Majdanu. Ima dosta poslovnih ljudi s kojima radimo, a očekujemo i nove kontakte – dodaje Stanivuković.
“Toza Marković” iz Kikinde jedno je od prvih preduzeća iz Srbije koje dolazi na sajam već nekoliko godina. U RS i BiH ima široku mrežu kupaca i iz godine u godinu sve veći plasman krovnih pokrivača.
– Svake godine sajam je sve bolji i veći. Posebno je značajno to što je sajam organizovan prije početka građevinske sezone, što ga i čini značajnim i uspješnim – rekla je Milijana Nikić, direktor Sektora spoljne trgovine.
Na sajmu već treću godinu učestvuje Županijska komora Siska koja predstavlja hrvatsku privredu sa jedanaest izlagača.
– Našim učešćem prve godine potpisan je sporazum o saradnji s Privrednom komorom regiona Banja Luka. Protekle godine bile su vrlo intenzivne i ostvareno je mnogo poslovnih kontakata. S obzirom da je Hrvatska jedan od značajnijih spoljnotrgovinskih partnera BiH i obrnuto, smatramo da uvijek ima novih mogućnosti za proširivanje te saradnje – kaže Brankica Grd, sekretar Privredne komore Siska.
– Dolazak naših preduzeća na sajam organizovali smo na zahtjev samih izlagača, jer je njihova preporuka da je ovo dobro tržište i da postoji veliki interes. Ove godine prisutno je 11 izlagača iz Hrvatske, neki su prisutni svojim proizvodima, a drugi samo prospektnim materijalima i tako se predstavljaju preko Hrvatske privredne komore – dodala je Senada Prpić, predstavnica Privredne komore Sisak.
S banjolučkim sajmom raslo je i preduzeće “Bramac”, proizvođač crijepa, koji je oko 25 odsto zastupljen na tržištu BiH.
– Na prvom sajmu građevinarstva u ovoj godini okupili smo se ovdje da pokažemo svoje novitete za narednu građevinsku sezonu. “Bramac” je za ovu godinu pripremio novu vrstu krovnog pokrivača u narodu poznat kao “biber”, crijep velikoformatnog oblika.
Svaki četvrti krov pekriven je “Bramac” crijepom sa više različitih modela i boja. Sve veće građevinske i trgovačke kuće u uskoj su saradnji s nama, kao i veliki broj krajnjih potrošača zainteresovanih za naše proizvode – rekao je Adnan Verem, direktor firme “Bramac” u BiH.
Betonski proizvodi preduzeća “Bepro” iz Laktaša već su prvi dan privukli zainteresovane kupce.
Zvonimir Kresojević, direktor preduzeća, kaže da mu je cilj da preko sajma dođe do što više kupaca i poslovnih partnera.
– Svake godine izađemo s nekoliko novih proizvoda koji su od betona, jer je to naš brend. Već smo prvi dan ostvarili poslovne kontakte koji će sigurno donijeti pozitivne rezultate – kaže Kresojević.
Sajam je u ime Ministarstva za prostorno uređenje građevinarstvo i ekologiju otvorila Maida Ibrišagić-Hrstić.
Organizator sajma, Banjalučki velesajam, očekuje brojne i organizoavane posjete stručnjaka iz RS, BiH i regiona, čime će posebno sajam dobiti na zanačaju.
Međunarodni sajam građevinarstva “Grames 2008” otvoren je svakog dana od 10 do 19 časova i trajaće do 24. marta. Fokus