ZAGREB , Hrvatska kompanija “Našicecement” prodala je “Prijedorputevima” iz Prijedora udio u “Kozaraputevima” iz Banjaluke kako bi zauzvrat dobila mogućnost gradnje cementare u Novom Gradu/Bosanskom Novom.
Nakon što su većinski udio u “Kozaraputevima” prodali njihovom direktnom konkurentu “Prijedorputevima” u “Našicecementu” nisu željeli odgovoriti na pitanje zašto su prodali firmu koja će biti glavni dobavljač asfalta na projektu gradnje autoputa Banjaluka – Gradiška. Dobro obaviješteni izvor navodi da je riječ o dogovoru “Našicecementa” i “Prijedorputeva” koji će rezultirati obostranom koristi.
Ove dvije firme, naime, povezuje vlasništvo u preduzeću “Japra” iz Novog Grada/Bosanskog Novog. Većinski vlasnik “Japre” je Dragan Čorkalo, koji je i većinski vlasnik “Prijedorputeva”, a “Našicecement” u “Japri” imaju pet odsto vlasništva.
Zbog toga su navodno “Našicecement” prodale “Prijedorputevima” udio u “Kozaraputevima” kako bi zauzvrat dobile mogućnost gradnje cementare u Novom Gradu/Bosanskom Novom. S obzorim na to da je Novi Grad/Bosanski Novi samo desetak kilometara udaljen od hrvatske granice, “Našicecementu” bi bilo isplativije snabdijevati hrvatsko tržište iz te cementare nego iz Našica. Sa druge strane, našićka cementara bi tada bila više okrenuta istočnom tržištu i naručiocima u Vojvodini i Srbiji. Ovakve spekulacije potvrđuje i činjenica da se preduzeće “Našicecement” nikada nije bavilo održavanjem puteva, što je osnovna djelatnost “Kozaraputeva”.
Hrvatsko preduzeće preuzelo je “Kozaraputeve” u ljeto 2006. godine za 2,6 miliona evra. “Kozaraputevi” zapošljavaju 208 radnika, a glavne djelatnosti su niskogradnja, proizvodnja kamenih agregata, asfaltnih masa i usluge redovnog i zimskog održavanja puteva. Kapacitet postrojenja za separaciju i drobljenje je 60 do 80 kubnih metara na čas, a kapacitet postrojenja asfaltne baze je 120 tona na čas. Seebiz.eu