BERLIN, Najveća evropska automobilska grupacija “Folksvagen” (Volkswagen-VW) prošlogodišnjim rekordnim poslovnim rezultatima premašila je očekivanja i za ovu godinu najavila dalje poboljšanje.
Prema saopštenju kompanije, čista zarada je lane povećana za oko 50 odsto, na 4,12 milijardi evra pre svega zahvaljujući programu kresanja troškova. Neoporezovana zarada takođe je porasla na 6,54 milijarde evra, prema očekivanjima analitičara od 5,1 milijarde.
Osnovna marka VW lane je povećala prodaju za 7,8 odsto na 3,66 miliona vozila, precizirala je kompanija u saopštenju koje je prenela agencija DPA.
Obim prometa grupacije, koja pored vodeće marke “Volksvagen” (VW) uključuje i “Audi”, “Seat”, “Lamborgini” (Lamborghini), “Bentli” (Bentley) i “Škodu”, lane je porastao četiri odsto i dostigao 108,9 milijardi evra.
Operativni profit je takođe povećan za više od 40 odsto na 6,15 milijardi evra i za oko pet procenata je premašio očekivanja analitičara.
U ovoj godini “Folksvagen” planira dalje povećanje prodaje svih svojih marki.
“Sve marke ove godine izbaciće na tržište nove atraktivne modele što će nam omogućiti da dopunimo proizvodni program grupacije i osvojimo nove tržišne segmente”, navedeno je u saopštenju kompanije.
Dobri rezultati poslovanja omogućili su firmi da poveća dividende od godišnjeg profita na 1,80 evra po akciji, sa 1,25 evra u 2006.
Nemački koncern je u poslednje vreme povećan tržišni udeo u Evropi, gde je ostvaren i najveći deo profita i sve se više širi na druga tržišta kao što su Rusija i Indija.
Dugoročni plan “Folksvagena” je da se u narednih deset godina izjednači s vodećim svetskim proizvođačem automobila japanskom “Tojotom”.