BEOGRAD, Odbijena ponuda slavnog vozača „formule 1“ da njegova avio-kompanija sa niskim cijenama karata leti na liniji Beč-Beograd zbog sporazuma sa Austrijom, ali će u drugoj polovini godine stupiti na snagu propis o „slobodnom nebu“, pa će se skinuti sve prepreke.
Na beogradskom Aerodromu „Nikola Tesla“ trenutno saobraća 17 avio-prevoznika, od čega su samo dvije takozvane „lou-kost“ kompanije, koje karte prodaju po izuzetno niskim cijenama. Među njima nema najvećih niskotarifnih kompanija koje rade u Evropi, ponajviše zbog odbijanja srpskih vlasti da im odobre dozvolu za letenje.
Zbog toga su građani Srbije koji zbog plitkog džepa koriste „lou-kost“ prevoz, prinuđeni da koriste ili „Džermanvings“ ili „Norvižen er“, što im u velikoj mjeri ograničava izbor destinacija.
Za dolazak u Srbiju još prije tri godine interesovanje je iskazao „Rajaner“, najveći evropski niskotarifni operater, ali plan nije ostvaren. Za to postoje različita objašnjenja, a jedno je što se smatralo da bi, uvođenjem jeftinih letova, tako velike kompanije, domaći „Jat ervejz“ bio ugrožen. Prema drugoj verziji „Rajaner“ je sam odustao zbog nerazvijenosti srpskog tržišta, odnosno problema sa dobijanjem viza i niske zastupljenosti korišćenja kreditnih kartica i Interneta među stanovništvom, što su dva uslova neophodna za kupovinu karata „lou-kost“ prevoznika.
Prošle godine se govorilo i o planovima mađarskog „Viz era“ da uvede letove iz Beograda, ali je i to ostalo samo na planovima, a najnoviji pokušaj neke „jeftine“ avio-kompanije da uspostavi letove iz Surčina propao je prošle nedelje.
Naime, slavni šampion „formule 1“ Niki Lauda nije dobio dozvolu Direktorata za civilno vazduhoplovstvo da njegova niskotarifna avio-kompanija otpočne da saobraća na liniji Beograd – Beč. Lauda je namjeravao da u već martu krene da prevozi putnike po cijeni od 29 evra, ali nije uspio da dobije potrebne dozvole, iako je prije nekoliko dana imao sastanak i sa ministrom infrastrukture Velimirom Ilićem.