BEOGRAD, Posljednja istraživanja pretraživačkog sajta “Pogodak” pokazuju da je u posljednje vrijeme kod korisnika interneta u Srbiji naglo skočilo interesovanje za informativnim sajtovima i veb adresama na kojima se mogu naći mali oglasi i rezultati nagradnih igara. Pojmovi seks i erotika su sve manje predmet upita domaćih internet “surfera”.
Prosječan korisnik usluga “Pogotka” je mlađeg uzrasta, a približno podjednako su zastupljena oba pola. Muškarce najviše intersuju, pored erotike, automobili, oglasi, sportski rezultati. Žene su više zainteresovane za horoskop, recepte, uređenje stana, sanovnike, objašnjava Bojan Rendulić, direktor sajta “Pogodak” na kojem 200.000 domaćih korisnika interneta svakog mjeseca obavi preko dva miliona pretraga. On dodaje da je u posljednje vrijeme evidentan porast broja „ozbiljnijih” upita u odnosu na one koji se mogu svrstati u zabavne sadržaje.
Po temamama koje ih zanimaju na internetu, gradjani se, prema Rendulićevim riječima, ne razlikuju od ostatka svijeta, s tim što se Srbi preko interneta samo raspituju gde određena roba može da se kupi, da bi to kasnije lično uradili, dok se u svijetu cjelokupno trgovanje odvija onlajn.
Slična je situacija i kod drugog pretraživača “Krstarice” čiju internet adresu svakog mjeseca posjeti oko 1,4 miliona korisnika. Taj pretraživač je nedavno radio istraživanje među svojim korisnicima koje je pokazalo da je čak 60 odsto posjetilaca mlađe od 30 godina, a da se najveći broj tokom surfovanja zanima za zabavne sadržaje, vijesti, ekonomiju i zdravlje.
Pored pretrage veba, građani koriste i usluge pretrage slika, audio i video fajlova sa domaćeg interneta, kao i adresa koje im omogućavaju da dođu do svih potrebnih kontakata.
Najtraženiji upiti na pretraživaču “Pogodak” su, među kategorijama, oglasi, a po pojmovima – Bingo. Na listi kategorija drugi je horoskop, sljedi seks, auto, pa posao. Po pojmovima, iza “binga” je “Toše”, sljedi “Veliki brat”, pa “TV bingo”, pa “horoskop”.