NEW YORK, I pored rasta cijena energenata i hrane, samo 18 posto Amerikanaca ove će godine “dvaput promisliti” prije nego što krene u kupnovinu božićnih darova, ističe ovogodišnje istraživanje revizorsko-konzultantske kompanije Deloitte “Pregled potrošnje u vrijeme praznika”.
Ali nedavni skandali s povlačenjem proizvoda opasnih po zdravlje potaknuće mnoge kupce da potraže isključivo proizvode s naljepnicom “Made in USA”.
Prodaja nekretnina u Sjedinjenim Državama opala je ove godine 30 odsto, a poskupljenje energenata i hrane znatno je utcalo na količinu novca raspoloživog za svakodnevnu potrošnju. Inflacija je uslovila daljnja poskupljenja medicinskih usluga i najamnina. Međutim, te će nepovoljne činjenice slabo utiecati na božićni shopping Amerikanaca, koji će za predstojeće novogodišnje i božićne praznike na darove potrošiti prosječno 569 dolara. Prosječni će Amerikanac kupiti ove godine 23 božićna poklona, a Amerikanka čak 26. Dvije trećine ispitanika planira osim klasičnih poklona darovati i poklon-bonove, za koje će izdvojiti 200 dolara. Čak 39 posto Amerikanaca radije bi dobilo poklon-bon na temelju kojeg će sami odabrati dar negoli klasični “paket s mašnom”. Zanimljivo je da potrošači kod kuće imaju prosječno tri neiskorištena poklon-bona. Ove godine razloga za brigu nemaju ni trgovine koje nude luksuzne, pa čak i ultraluksuzne poklone. Najvažnije je potrošačima ponuditi što ugodnije iskustvo kupnje i personalizirane poklone, te računati na snažnu emocionalnu vezu prema pojedinim brendovima.