BANJALUKA – Za uspješan privredni razvoj RS i BiH potrebno je da što više domaćih preduzeća izraste i uspješno posluje u međunarodnim okvirima, kazao je Andrej Vizjak, regionalni direktor kompanije “A.T. Kearney”, jedne od vodećih svjetskih konsultantskih kuća.
Vizjak je tokom boravka u Banjaluci gdje je održao prezentaciju privrednicima iz RS izjavio da je ta konsultantska kuća spremna da podrži barem jedno domaće preduzeće koje će se razviti vlastitim resursima.
“Svaka država mora imati neki brend, odnosno privrednog šampiona, koji će biti poznat van njenih granica. Mi znamo način na koji napraviti uspješnu međunarodnu kompaniju, a da ne bude prodata inostranom strateškom partneru”, kazao je Vizjak dodajući da je za ostvarenje toga najvažnije je da preduzeće ima dobar tim menadžera koji će moći sprovesti njihove savjete.
On je istakao da je preduzeća u BiH potrebno razviti dok se regionalno tržište nije u punom smislu pretvorilo u globalno tržište na kojem će onda biti daleko teže biti konkurentan.
Kompanija “A.T.Kearney” je, prema njegovim riječima, imala dosta pozitivnih iskustava u restruktuiranju firmi u tranzicijskim zemljama koje su s vlastitim snagama izrasle u regionalne kompanije. Najpoznatija preduzeća i grupacije u okruženju koji koriste njihove usluge su slovenačke kompanije “Gorenje”, “Mercator” i “Droga Kolinska” i hrvatska “Podravka”.
“Ako smo mogli pomoći preduzećima od Rusije do Rumunije da postanu velika i uspješna, mislim da bi to mogli uraditi i u RS, odnosno BiH”, smatra Vizjak, dodajući da bi možda najbolje predispozicije za razvoj imala domaća preduzeća u prehrambenoj industriji. Nezavisne N.