BEOGRAD, Guverner Narodne banke Srbije (NBS) Radovan Jelašić najavio je angažovanje nezavisne strane institucije za analizu kvaliteta finansijskih usluga u Srbiji.
Na skupu “Zaštita potrošača u Srbiji” u Beogradu, on je kazao da će bankarima biti izdata preporuka da se da više angažuju na edukaciji građana u toj oblasti.
“Radićemo i na moralom ubeđivanju finansijskog sektora preko odgovarajućih udruženja”, kazao je Jelašić i najavio objavljivanje statističkih podataka banaka o njihovoj saradnji sa klijentima.
Jelašić je najavio da će od 31. oktobra NBS da krene u promovisanje štednje, prije svega među mlađim generacijama.
On je dodao da tačne informacije pomažu potrošacima da upoređivanjem izaberu uslugu, što doprinosi kokurenciji i još boljem kvalitetu proizvoda.
“NBS je prepoznala potrebu edukacije stanovništva, jer svaka kriza u finansijkom sektoru povlači potrebu za još više edukacije”, kazao je guverner NBS.
Prema njegovim riječima, NBS je pre dvije godine uvela informativni centar za potrošače, a broj poziva za devet mjeseci prošle godine iznosio je 11.500, a ove godine je povećan za 77 odsto.
“NBS je izdala 19 prospekata u 1,4 miliona primjeraka, a 350.000 brošura dato je bankama”, rekao je Jelašić, dodajući da je NBS i suosnivač Centra za medijaciju.
Učesnici skupa upozorili su na opasnost od zaduživanja građana, jer može da dovede do socijanih posledica, ali i do ekonomske krize u zemlji.
Skup su organizovali NBS, Njemačka razvojna banka i Evropski fond za jugoistočnu Evropu.