BANJALUKA – Putnici u Srpskoj ubuduće bi za usluge autobuskih stanica mogli plaćati više, poput peronske karte koja će koštati tri umjesto dvije marke, korišćenje toaleta dvije KM, a čuvanje prtljaga i do deset maraka, dok će korekcije cijena osjetiti i prevoznici.
Novi cjenovnik, predložen nakon više od decenije nepromijenjenih tarifa i rasta troškova, od goriva do radne snage, treba da omogući minimalne uslove za održivo funkcionisanje autobuskih stanica u Srpskoj. Riječ je o nacrtu uredbe koja je upućena resornom ministarstvu i nalazi se u proceduri razmatranja.
Sekretar Udruženja saobraćaja i veza pri Privrednoj komori RS Dragoslav Mihajlović podsjetio je da je posljednja značajnija izmjena cjenovnika rađena prije gotovo 15 godina.
„Imajući u vidu poskupljenja svih inputa, bilo je neminovno da predložimo analizu i korekciju cjenovnika. Ministarstvo saobraćaja i veza RS je imenovalo radnu grupu koja je uzela u obzir sve parametre i pripremila prijedlog novih cijena. Nisu sve stavke korigovane jednako, vodili smo računa da zaštitimo prevoznike, posebno kod peronskih usluga i provizija. Radna grupa je jednoglasno utvrdila prijedlog“, rekao je Mihajlović.
On dodaje da je Pravilnik o kategorizaciji autobuskih stanica definisao uslove koje stanice moraju ispunjavati, od broja zaposlenih i tehničke opremljenosti do standarda u prijemu i otpremi putnika.
Prva kategorija, prema njegovim riječima, ima najstrože uslove i samim tim najveće troškove.
„U Srpskoj je nekada bilo 37 autobuskih stanica, a danas ih je 28 licenciranih. Očekujemo da će novi cjenovnik urediti sistem, povećati nivo bezbjednosti i pomoći da se zadrži optimalan broj stanica“, naglasio je Mihajlović.
Direktor Autobuske stanice Doboj Ratko Močić ističe da je poskupljenje realno i odavno očekivano.
„Cijene su praktično iste više od 15 godina, a troškovi su odavno pobjegli iznad tih okvira. Ovo nije veliko povećanje, ali će značiti za opstanak sistema“, kazao je Močić.
I direktor banjalučke Autobuske stanice Sladomir Đurić naglašava da je poslovanje postalo neodrživo bez korekcija.
„Deset godina nije bilo promjena cijena naših usluga. U međuvremenu je sve poskupjelo najmanje dva puta. Autobuska stanica mora raditi 24 časa dnevno, 365 dana godišnje, a za to je neophodan veliki broj radnika. Samo u Banjaluci imamo oko 40 zaposlenih. Bez adekvatnih prihoda to je nemoguće finansirati“, pojasnio je Đurić. Glas Srpske

