Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53

    Proizvođači u Srpskoj prikupili više mlijeka nego lani

    27. Decembra 2025. — 09:01

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » MOL Grupa: Testovi kapaciteta Jadranskog naftovoda nisu uspjeli zbog tehničkih poteškoća

MOL Grupa: Testovi kapaciteta Jadranskog naftovoda nisu uspjeli zbog tehničkih poteškoća

adminadmin25. Septembra 2025. — 09:50Nema komentara3 minute čitanja
FOTO: Mol grupa

BUDIMPEŠTA – Prošle nedelje MOL i Janaf sproveli su nekoliko zajedničkih testova na Jadranskom naftovodu, ali najnoviji rezultati još uvek ne potvrđuju da će naftovod biti u stanju da isporuči dovoljne količine sirove nafte u Mađarsku i Slovačku koja dolazi preko Jadranskog mora na duži rok. Tokom testiranja, cjevovod nije bio u stanju da radi sa dovoljnim kapacitetom više od 1-2 sata u bilo kom trenutku.

Pre testa, strane su se složile da postepeno povećavaju pritisak i broj pumpi tokom transporta, kako bi se postigao maksimalni transportni kapacitet i održava ga za vrijeme trajanja testa.

Cilj je bio da se zajednički utvrdi da li sistem može stabilno raditi na maksimalnom kapacitetu tokom dužeg vremenskog perioda.

“Međutim, neposredno prije samog testa, hrvatski partner nas je obavijestio da maksimalne performanse mogu održavati samo jedan sat, nakon čega je potrebno smanjiti pritisak. Ovo značajno odstupa od prethodno dogovorenog plana i otežava objektivnu procjenu rezultata testa. Zatim, jedva 30 minuta nakon početka testa, hrvatska partnerska kompanija zaustavila je transport, navodeći kao razlog nestanak struje, a sistem je bio van funkcije više od sat vremena. Prekidi su se nastavili i nakon restarta, jer je došlo do pada pritiska tokom transporta na hrvatskoj strani, a hrvatski partner je zatražio od MOL-a da smanji pritisak u naftovodu, nakon čega je hrvatska dionica mogla raditi samo na niskom pritisku i smanjenoj efikasnosti“, saopšteno je iz MOL Grupe.

MOL i Janaf već duže vrijeme ispituju kapacitete hrvatskog dijela naftovoda. Manji testovi su sprovedeni ranije, a ovog septembra je počeo sveobuhvatan, višemesečni ciklus testiranja, tokom kojeg se transportuju velike količine sirove nafte. Cilj je da se utvrdi koliko nafte južni put može transportovati stabilno i dugoročno.

“Naglašavamo da Jadranski naftovod ima veoma važnu ulogu u snabdevanju Centralne Evrope. Međutim, da bi on preuzeo značajniju ulogu od sadašnjeg, pomoćnog, prvo je potrebno jasno utvrditi stanje hrvatskog dijela naftovoda i koje su njegove stvarne mogućnosti, kao i ono što je potrebno da bi se moglo transportovati do 40.000 tona sirove nafte dnevno, tokom cele godine“, navodi se u saopštenju.

Govoreći o značaju naftovoda podsjećaju da je  prije izbijanja rata uloženo 170 miliona američkih dolara u razvoj alternativne, južne infrastrukture i smanjenje jednostrane zavisnosti od istočnog pravca.

“Od 2022. godine dodatno smo uložili nekoliko stotina miliona dolara u diverzifikaciju snabdijevanja sirovom naftom, ali tranzicija nije samo pitanje rafinerijske tehnologije: potrebno je imati jasnu sliku o stanju Jadranskog naftovoda i njegovim mogućnostima. Da bi južni pravac bio u potpunosti funkcionalan, hrvatski dio cjevovoda mora da postigne transportni kapacitet od 40.000 tona sirove nafte dnevno, odnosno 14 miliona tona godišnje. Takav iznos je neophodan za bezbjednost regiona, uključujući i potrebu za održavanjem rafinerija i strateških rezervi sirove nafte u pogođenim zemljama. Kompanija stoji iza svoje pozicije: potrebna su joj dva komercijalno konkurentna i tehnički potpuno funkcionalna naftovoda, koji mogu pouzdano da snabdevaju potrebne količine za snabdevanje regiona“, zaključuju iz MOL Grupe.

janaf mol naftovod
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakAddiko Bank: Jedna karta za sve životne situacije – aplicirajte za kredit samo s ličnom
Sljedeći članak Prosječna plata u avgustu 1.555 KM

Povezani članci

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Janaf bi mogao kupiti ruski udio u NIS-u

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Indija gradi najduži naftovod na svijetu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1552 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.