ZAGREB – HŽ Infrastruktura objavila je tender za izvođenje radova na rekonstrukciji i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Novska, što je najveći željeznički infrastrukturni projekat u istoriji Hrvatske.
Dionica duga 83 kilometra biće modernizovana kroz projekat vrijedan 620 miliona evra, a sufinansiran sredstvima Evropske unije, putem Instrumenta za povezivanje Evrope (CEF) i Programa Konkurentnost i kohezija (PKK).
Po završetku radova, vozovi će se ovom dionicom kretati brzinom do 160 km/h, što će značajno poboljšati sigurnost i efikasnost željezničkog saobraćaja, saopštili su iz ŽICG Infrastrukture.
Projekat obuhvata potpunu rekonstrukciju postojeće pruge i izgradnju dodatnog kolosijeka, kao i modernizaciju ključnih stanica i stajališta na ruti. Planirana je rekonstrukcija stanica Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina i Novska, dok će stanice Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec i Ludina biti prenamijenjene u stajališta ili otpremništva.
Stajališta Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica i Stara Subocka takođe će biti obnovljena, a u sklopu projekta izgradiće se novo stajalište Okešinec, dok će stanica Prečec biti ukinuta.
Nadalje, predviđena je denivelacija ili ukidanje većine željezničko-drumskih prelaza, osim nekoliko ključnih tačaka u Ostrni, Križu, Lipovici i Voloderu. Projekat uključuje i ugradnju novih saobraćajno-upravljačkih i signalno-sigurnosnih uređaja, kao i modernizaciju elektroenergetskog infrastrukturnog podsistema, piše Seebiz.
Rok za dostavu ponuda traje do 8. aprila 2025., a završetak radova predviđen je za pet godina od uvođenja izvođača u posao. Ovaj projekat ključan je za modernizaciju crnogorske željezničke mreže i unapređenje povezanosti s evropskim saobraćajnim koridorima, tvrde u HŽ nfrastrukturi. Bankar.me