BRISEL – Rezultati prodaje za 2024. pokazuju koliko su drastične odluke o ukidanju modela ozbiljno uticale na potražnju za Fordovim automobilima na evropskom tržištu. Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je objavilo podatke o prodaji za 2024. godinu, a brojke su veoma loše za Ford.
Prodaja Fordovih vozila je 2024. naime opala za čak 17 odsto u odnosu na prethodnu godinu, navodi “Motor1”.
ACEA navodi da je Ford plasirao 426.307 vozila u Evropskoj uniji, EFTA-i i Velikoj Britaniji. EU se sastoji od 27 zemalja, dok EFTA-u čine Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska. Velika Britanija je posebno navedena otkako je napustila EU prije pet godina.
Ford je 2024. prodao 87.174 vozila manje nego 2023.
2024. je bila prva puna godina bez Fieste u liniji. Suočavajući se sa teškom realnošću, Fordov tržišni udio u regionu EU+EFTA+UK se smanjio sa četiri odsto u 2023. na samo 3,3 odsto prošle godine. Korejski brendovi su daleko ispred, pri čemu su Hyundai i Kia svaki osvojili po 4.1 odsto evropskog automobilskog kolača u 2024. Renaultov brend Daacia je takođe daleko popularniji, sa udjelom od 4,5 odsto. Matična kompanija rumunske marke je dobila udio od 5,4 odsto, dok je Škoda iz VW grupe završila godinu sa 5,9 odsto. Toyota je zaradila 7,2 odsto udjela, dok je VW brend bio neprikosnoveni lider sa 10.6 odsto.
Situacija za Ford tokom 2025. će biti teška, s obzirom na to da će iz game izbaciti još jedan model. Focus će nestati kasnije ove godine, ostavljajući Mustang kao jedini model kompanije koji nije krosover/SUV, kamionet ili komercijalno vozilo. Ubijanje Focusa će ostaviti traga, s obzirom na to da je kompaktni model ostvario 85.366 prodaje u Evropi prošle godine, prema brojevima koje je objavio “Dataforce”. Slična strategija je već primjenjena u Sjedinjenim Državama, gdje su Fiesta, Focus, Fusion i Taurus ugašeni prije nekoliko godina.
Prema riječima izvršnog direktora Džima Farlija, ovaj proizvođač automobila “izlazi iz biznisa sa dosadnim automobilima i ulazi u posao sa ikoničnim vozilima”. Iako priznaje da je automobile poput Fieste i Focusa “volio veliki broj kupaca”, oni nisu dovoljno profitabilni da bi opravdali nova ulaganja. Umjesto toga, Ford cilja da postane “broj 1 neprikosnoveni off-road brend na svijetu”, prema Farliju. AutoBlog