BANJALUKA – Firme koje se bave izradom video-igrica u BiH godišnje ostvare 1,5 miliona KM prihoda, a kako bi se ta industrija ojačala u RS osnovan je Odbor za produkciju i dizajn video – igara pri Područnoj privrednoj komori Banjaluka.
Osnivači Odbora su kompanije „Legit“, „3PKO“, „storyBORDER“, Monotik Digital i Audio-vizuelni centar RS.
Za predsjednika Odbora izabran je Stefan Filipović, dok je funkciju potpredsjednika preuzeo Bojan Tripković.
Filipović je rekao da se do 10 firmi u cijeloj BiH bavi isključivo dizajnom video-igrica za mobilne uređaje, računare i konzole (bez igara na sreću), a tri gore navedne firme su jedine u RS koje se bave tim poslom.
„Odbor je najbolje sistemsko rješenje za djelovanje prema državi, institucijama i za umrežavanje kompanija što je praksa u regionu“, rekao je on.
Napomenuo je da kompanije iz RS rade za domaće, regionalno i strano tržište.
„Rađena je analiza industrije video – igara na BIH nivou koja je pokazala da prihodi prelaze 1,5 milion KM zbirno“, dodao je Filipović koji smatra da su to dobri rezultati obzirom da su ih postigle te firme bez pomoći kroz grantove ili subvencije.
Smatra da će ta cifra u budućnosti rasti, jer se radi o veoma perspektivnoj industriji. Na to kako kaže, najbolje ukazuju cifre iz regiona, navodeći kao primjer Srbiju u kojoj je ta industrija vrijedna 200 miliona KM godišnje.
Kaže da je firma „Legit“ u kojoj je on jedan od osnivača do sada uspješno plasirala više igrica, koje su čak bile dostupne i na svjetskim tržištima, kao što je „Pets hero“ te edukativna igrica „Lea i Leo“.
„„Lea i Leo“ je igrica koja je imala preko 10.000 igrača u jednom momentu što je impozantan broj. Sada pripremamo novu dječju edukativnu igricu „Eureka“ na kojoj rade regionalni stručnjaci“, rekao je Filipović i dodao da će igrica prvo biti plasirana u BiH, Hrvatskoj, Srbiji pa će onda i u zemlje EU.
Dodaje da ove firme teško dolaze do kadrova.
„Nemate industriju pa sami sebi stvarate kadrove. Tako primamo studente na praksu i stažiranje sa pet univerziteta u BiH i oni kroz našu firmu stiču znanja koja ne mogu dobiti na fakultetu, jer još uvijek nemamo smjerove koji su fokusirani na to“, kazao je Filipović.
Industrija video-igara predstavlja jednu od nejperspektivnijih industrija na svijetu, sa generisanjim prihodima od 193 milijarde dolara u 2023. godini.
Misija Odbora uključuje aktivno zagovaranje interesa domaće industrije video -igara pred nadležnim institucijama i međunarodnim partnerima, umrežavanje kompanija, te organizaciju edukativnih i promotivnih aktivnosti.