ČIKAGO – Kompanija McDonald’s izvijestila je u utorak veći pad kvartalne globalne prodaje nego što se očekivalo, zbog slabijeg prometa na ključnim tržištima, uprkos pojačanim promocijama kako bi vratio kupce nakon višegodišnjeg rasta cijena.
Globalna prodaja opala je za 1,5 odsto u trećem kvartalu, što je najveći pad u posljednje četiri godine, dok su analitičari očekivali pad od 0,72 odsto. Akcije kompanije pale su za oko jedan odsto u utorak prije otvaranja berze, prenosi Reuters.
Lanac brze hrane pogođen je smanjenjem posjeta kupaca u SAD, Evropi i Kini, jer su potrošači zbog poskupljenja počeli da traže jeftinije opcije i da više kuvaju kod kuće. Slaba potražnja navela je mnoge lance brze hrane da se okrenu promocijama i ponudama u ograničenom vremenu kako bi privukli kupce, posebno one sa nižim prihodima.
Generalni direktor kompanije McDonald’s Kris Kempčinski (Chris Kempczinski) izjavio je da je kompanija usmjerena na pristupačnost jer kupci i dalje paze na potrošnju.
Prodaja u SAD porasla je za 0,3 odsto u kvartalu završenom 30. septembra, dijelom zahvaljujući obroku od pet dolara, čija je ponuda produžena do decembra u većini restorana. Prodaja na međunarodnim tržištima pala je za 2,1 odsto, uz slabe rezultate u Francuskoj i Britaniji, dok se očekivao pad od 1,21 odsto.
Smanjena potrošnja u Kini i posljedice sukoba na Bliskom Istoku pogodile su McDonald’s poslovanje sa lokalnim partnerima, pri čemu je prodaja pala za 3,5 odsto, u poređenju sa rastom od 10,5 odsto prošle godine. Američka kompanija zabilježila je prilagođenu zaradu po akciji od 3,23 dolara u kvartalu, u poređenju sa prošlogodišnjih 3,19 dolara.