BERLIN, Građani Njemačke ove godine će, kako očekuje Udruženje njemačke maloprodaje, prvi put za predbožićne kupovine potrošiti više od 80 milijardi evra.
Prošle godine je njemačka trgovina pred božićne i novogodišnje praznike zaradila, kako je saopšteno, 79,2 milijarde.
Razlozi za ovu povoljnu prognozu su opravdani. Jer, prema podacima Društva za istraživanje potrošnje (GfK), ove godine će Nijemci u prosjeku potrošiti po 258 evra samo za božićne poklone za porodicu, rođake i prijatelje.
Nepovoljne konjunkturne prognoze i trajna kriza u evro-zoni očito nisu poremetili praznične potrošačke navike Nijemaca, pa će ove godine potrošiti u prosjeku čak 24 evra više za poklone nego 2011. i time više nego ikada do sada.
Posebno darežljivi su u poklonima građani stari preko 50 godina. U toj grupi stanovništva će svaki četvrti Nijemac potrošiti čak preko 400 evra za poklone. Prema podacima ankete koju je sprovela Poštanska banka, prošle godine je tek svaki šesti pedesetogodišnjak dao tako puno novca za božićne poklone.
Društvo za istraživanje potrošnje smatra da postoji više razloga za to što Nijemci ni ove godine ne štede na božićnim kupovinama – svoju individualnu ekonomsku situaciju ocjenjuju kao pozitivnu, a i strah od inflacije je mali.
Na povoljnu potrošačku klimu utiče i relativna sigurnost radnih mjesta u Njemačkoj. Ankete pokazuju da su i dalje najčešće kupovani pokloni za božićne praznike u Njemačkoj knjige, zatim igračke, odjeća, nakit i modni detalji. Potom dolaze društvene igre, digitalne kamere i tablet-računari. Beta