BANJALUKA, Velika kineska delegacija iduće sedmice posjetiće RS, a glavna tema razgovora će biti izgradnja kargo centra na banjalučkom aerodromu, saznaju Nezavisne novine iz Palate predsjednika RS.
Kako je rečeno, Kinezi su zainteresovani za izgradnju jednog od najvećih kargo centara u Evropi, a Banjaluka bi im, s obzirom na blizinu granice sa EU kada Hrvatska postane članica, bila idealna lokacija.
“Još ne znamo mnogo, čekamo da čujemo njihovu konkretnu ponudu. Sa naše strane, učinićemo sve što se od nas bude tražilo da investiciju realizujemo jer je ona u interesu i aerodroma i RS”, istakao je sagovornik iz Palate.
Davorin Mihić, vršilac dužnosti direktora “Aerodroma Banjaluka”, u ponedjeljak je izjavio da mu je poznato da Kinezi imaju interes, ali ni juče nije znao detalje, odnosno da Kinezi sada dolaze.
“Ja nisam upoznat s tim, sve razgovore u vezi s tom investicijom vode Vlada i Kabinet predsjednika. Radi se o jednom od najvećih kargo centara u Evropi koji bi, ako se realizuje, višestruko prevazišao kapacitete i gabarite aerodroma, i zato je to stvar o kojoj treba da odlučuje vlasnik, odnosno Vlada”, rekao je Mihić.
Dodao je da će, ako bude postignut dogovor, “Aerodrom Banjaluka” biti uključen da sprovede tehnički dio posla na terenu.
Rekao je da će 14. decembra delegacija “Aerodroma Banjaluka” putovati u Beč, gdje će sa Upravom “Aerodroma Beč” razgovarati o uspostavljanju avionske linije Banjaluka – Beč.
Ni u kineskoj ambasadi ne znaju detalje tog sastanka, te su istakli da će vjerovatno biti obaviješteni ukoliko bude bio postignut dogovor.
“Upoznati smo s time da takva ideja postoji već nekoliko godina, ali nemamo informacije o nekom konkretnom dogovoru”, istakli su oni.
U međuvremenu, mađarska niskobudžetna kompanija “Wizz Air” je poslala ponudu “Aerodromu” za otvaranje avionskih linija. Kako su iz Nezavisnih saznali, oni smatraju da je “Wizz Air” identifikovao Banjaluku kao regionalni aerodrom sa dobrim potencijalom za rast. Kako je rečeno, za sada nude jednu rutu, odnosno da “Aerodrom” odabere da li želi da se leti za švedski Malmo ili njemački Dortmund, a da bi nekoliko dodatnih ruta bilo otvoreno ukoliko se ova prva pokaže ekonomski opravdanom, te da bi se najvjerovatnije radilo o letovima ka Ajndhovenu u Holandiji i aerodromu “Luton” kod Londona.
Dalja ekspanzija bi, ukoliko se ove rute pokažu ekonomičnim, uslijedila 2015. godine. Kako su saznali, karte bi u prodaju bile puštene početkom naredne godine, a ukoliko bude dovoljno narudžbi, letovi bi krenuli tokom ljetne sezone, dok bi, u suprotnom, došlo do otkazivanja planiranih letova u potpunosti.
Iz “Wizz Aira” juče nisu željeli davati komentare o mogućem započinjanju letova iz Banjaluke.
“‘Wizz Air’ ima dugogodišnju politiku da ne komentariše glasine i ono što nije definisano konkretnim ugovorima”, rečeno je iz ove kompanije.
“Wizz Air” ima 39 aviona tipa Airbus A320, 1.500 zaposlenih, te opslužuje 256 ruta na 81 destinaciji u 29 zemalja, među kojima je i Srbija. Nezavisne novine
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ja sam mislio da smo do sada čuli sve i svašta i da nas više ništa ne može iznenaditi, ali ovaj članak je nadmašio sva očekivanja?!
Fuj!!!
>>>„Ja nisam upoznat s tim, sve razgovore u vezi s tom investicijom vode Vlada i Kabinet predsjednika. Radi se o jednom od najvećih kargo centara u Evropi koji bi, ako se realizuje, višestruko prevazišao kapacitete i gabarite aerodroma, i zato je to stvar o kojoj treba da odlučuje vlasnik, odnosno Vlada“, rekao je Mihić.<<<
Čovjek kaže da kao direktor preduzeća a nije upoznat o pregovorima sa Kinezima. a onda iznosi detalje u vezi sa tim istim pregovorima. Mašala. Ako su svi direktori janih preduzeća ovog kalibra…
Hebo Evropu šta je RS. MIslim ljudi, milijarde investicija, kargo centri, autoputevi, plinovodi, bogati Rusi, elektroautomobili, aerodromi, hidrocentrale. Sve magla. Ja ništa ne vidim