NJU DELHI, Proizvođač pića, gigant Koka-Kola planira da udvostruči dosadašnje investicije u Indiji i u narednoj deceniji uloži pet milijardi dolara u proširenje kapaciteta budući da će ta zemlja do 2020. godine vjerovatno postati najveće svjetsko tržište mladih potrošača.
Koka-Kola je od početka poslovanja u Indiji 1993. kupovinom prozvođača napitaka firme Parle i njenih brendova Tam-up i Limka, investirala blizu dvije milijarde dolara, pišu mediji u Nju Delhiju.
Firma u Indiji primjenjuje “hibridni model” poslovanja, odnosno kombinaciju vlastitih i franšiznih fabrika za flaširanje proizvoda.
Muthar Kent, globalni direktor Koka-Kole, izjavio je da ta zemlja sa preko 1,2 milijarde stanovnika “ima skoro neograničen potencijal za rast”.
Privreda Indije je 10. u svijetu mjereno nominalnim ukupnim domaćim proizvodom (BDP) koji je u 2011. procjenjen na 1,84 biliona dolara, ali čak treći po veličini BDP mjerenim paritetom kupovne moći (PPP, prema tržišnim cijenama), blizu 4,5 biliona dolara.
Kent je rekao kako se očekuje da će Indija do 2020. godine postati za Koka-Kolu jedno od pet najvećih tržišta u svijetu.
Lokalni mediji, pišu, međutim, da je Indija za Koka-Kolu, takođe, primjer nevjerovatnog preokreta u poslovanju.
Prije samo šest godina Koka-kola je “udarila u zid” i poslovanje je drastično opalo jer je njen glavni proizvod bio doveden u vezu sa kontroverznim pesticidima.
Kent nije želio da kaže da li će sa novim investicijama doći i do promjene u ponudi proizvoda, odnosno napuštanja koncepta gaziranih zaslađenih napitaka i proizvodnje nešto zdravijih sokova.
Kent je naglasio jos uvijek malu potrošnju po glavi stanovnika u Indiji od nekih 12 flaša godišnje, odnosno jednu mjesečno po potrošacu, u suprotnosti sa 36 flaša po stanovniku u Narodnoj Republici Kini, odnosno svjetskim prosjekom od 92 flaše.
Stručnjaci koji prate ovaj segment, tvrde kako je, ukoliko ne dođe do zakonskih ograničenja, malo vjerovatno da će Koka-Kola diverzifikovati i promijeniti ponudu svojih proizvoda, barem dok u Indiji ne dostigne globalnu potrošnju po glavi stanovnika.
Atul Sing predsjednik Koka-Kole za Indiju izjavio je da je u 2011. prodaja porasla za 20 odsto. Tanjug