VAŠINGTON, Ajfon 5, novi “pametan” telefon američke informatičke kompanije “Epl”, pojavio se danas na tržištima osam zemalja (Njemačka, Australija, Kanada, SAD, Francuska, Japan, Velika Britanija, Singapur) i Hongkong, prenijeli su francuski elektronski mediji.
U Francuskoj se moglo očekivati da će lansiranje “ajfona 5” biti poremećeno pozivom na štrajk koji je uputio “Eplov” sindikat u toj zemlji, tražeći prije svega povećanje plata.
Jedna od dvije glavne prodavnice “Epla” u Parizu, smještena u blizini Opere, ipak je jutros u 8 časova normalno otvorila svoja vrata i pred njom se formirao red duži od 300 metara.
Fanovi u Australiji i Japanu su, zbog vremenske razlike, prvi mogli da nabave “ajfon 5” na koga se čekalo u redovima pred prodavnicama.
Najnoviji “smartfon” firme “Epl” pušten je sinoć u prodaju i u Aziji gdje se veliki broj fanova “Epla”, takođe, okupio pred prvim otvorenim prodavnicama.
Lista će biti proširena naredne sedmice na dodatnih 20 zemalja, a sadržaće ih još oko 100 do kraja godine.
Analitičari predviđaju da bi kompanija “Epl” već do kraja septembra mogla da proda 10 miliona “ajfona 5”.
“Epl” je produžio rok za isporuku “ajfona 5” na dvije sedmice (prvobitno bio sedam dana) zbog velikog broja porudžbina, prenose agencije.
Početna zaliha koju je predvidjela kompanija potrošena je za sat vremena, dok se kod prethodnog modela “ajfon 4S” to desilo za 22 sata.
Na novom telefonu je sve do smrti prije skoro godinu dana radio i jedan od osnivača kompanije Stiv Džobs.
“Petica” ima nov dizajn hardvera i ekran veličine četiri inča, kao i nov softver tako da će biti kompatibilan sa bržom novom generacijom kada je riječ o prenosu podataka.
Kako je objasnio direktor marketinga Fil Šiler, telefon je tanak svega 7,6 mm i lakši je od “ajfona 4s” i ima dva puta brži procesor, posjeduje dinamičku antenu i za glasovne i data signale, kao i radio.
“Ajfon 5” je proizvod “biti ili ne biti” za “Epl”, kaže Sara Eps, analitičar industrije mobilnih telefona za “Blumberg”.
“Epl nesumnjivo ima lidersku poziciju na tržištu, ali da bi ostao na vrhu, mora stalno da razvija inovacije”, tvrdi ona.