BRISEL, Zbog teške ekonomske krize i osiromašenja stanovništva, proizvođači pripremaju jeftinije verzije proizvoda za osiromašene slojeve stanovništva u EU.
U planu su “mini-porcije”, jednostavna ambalaža i recepti za niskobudžetne obroke.
Industrijski proizvođači tako reaguju na rastuće siromaštvo u zemljama jugoistočne Evrope, pogođene krizom.
Pri tome se služe strategijama koje se već godinama primjenjuju u afričkim i azijskim zemljama u razvoju.
Nude manje porcije bez luksuzne opreme da bi se zadržali i kupci skromnijeg budžeta.
Očito se priprema za to da se, zbog ekonomske krize, idućih godina smanje očekivanja u ostvarivanju zarade u ovom dijelu svijeta.
Eksperti upozoravaju da, recimo, jedan Španac sada potroši samo 17 evra kada ode u nabavku. Zato mu se više ne može prodavati dosadašnji prašak za veš, koji bi ga sada koštao pola njegovog budžeta.
U Španiji se već prodaje prašak za veš “surf” u pakovanjima za samo pet pranja.
U Grčkoj se nude manja pakovanja pirea od krompira i majoneze, dok se osnovni proizvodi, poput čaja i maslinovog ulja, pod posebnom markom prodaju po vrlo niskoj cijeni.
Koncern “Nestle” proizvodi već godinama liniju manjih porcija sa niskim cijenama, kao što su, na primjer, “magi-kocka”, “neskafe” za jednu šoljicu ili supa u vrećici za samo jedan tanjir.
Istovremeno, vrše se i izmjene recepata da bi se, osim standardnih supa, mogao ponuditi i jednostavniji proizvod sa puno manje sastojaka, a po nižoj cijeni.
ŠeF koncerna “Henkel” Karspar Rorsted vrlo je skeptičan prema razvoju situacije u južnoj Europi.
Kriza u Grčkoj, Španiji, Italiji i Portugalu, smatra on, još godinama će gušiti rast kupovine.
I “Henkel” je uveo jeftinije pakete tečnog deterdženta za pranje veša bez poklopca za doziranje i praktičnog otvora za izlivanje, ali zato jeftinijeg.