NJUJORK, Prodaja časopisa u SAD-u opala je za 10 odsto u prvoj polovini 2012. godine, a “Cosmopolitan” je još uvijek najprodavaniji časopis, prenose agencije.
Pad tražnje je primjetniji kod kupovine na kioscima nego u pretplati, koja obično ide uz popust, što ukazuje da Amerikanci još budno paze na svaki dolar.
Ako se uzme u obzir i pretplata, ukupna prodaja je otprilike negdje na istom nivou kao prošle godine.
Prodaja pojedinačnih primjeraka časopisa na kioscima i u drugim prodavnicama iznosila je 26,4 miliona za prvih šest mjeseci 2012, u odnosu na 29,1 milion u istom periodu prošle godine.
Od časopisa se još uvijek najbolje prodaje “Cosmopolitan”, iako je i njegov tiraž opao za gotovo 16 odsto, na 1,4 miliona. Prodaja ostalih časopisa na listi 25 najprodavanijih takođe je u padu, a izuzetak su samo časopisi za porodicu i žene “Family Circle” i “Woman's Day”.
Najviše je pala prodaja časopisa programa za mršavljenje “Weight Watchers” – za gotovo 28 odsto.
Prodaja časopisa pada zbog toga što ljudi pažljivije troše novac u nestabilnoj ekonomskoj situaciji, ali i zbog dostupnosti besplatnih sadržaja na internetu, ponekad i na internet stranicama istih tih časopisa.