SAN FRANCISKO, Američka kompanija “Fejsbuk” vjeruje da na svojoj društvenoj mreži ima više od 83 miliona korisnika sa lažnim profilima.
U izvještaju kompanije navodi se da 8,7 odsto od 955 miliona aktivnih korisnika možda nisu stvarne ličnosti.
Dupli profili čine 4,8 odsto lažnih, pogrešno navedenih 2,4 odsto i 1,5 odsto korisnika opisano je kao “nepoželjno”.
Pretpostavka je iznesena u vrijeme kada vlada sve veća zabrinutost o tržišnoj vrijednosti “Fejsbuka”.
Kompanija pretpostavlja da ima 83,09 miliona lažnih korisnika, koji su klasifikovani u tri grupacije.
Najveća grupa “lažnjaka” su duplikati, koje kompanija definiše kao “profil koji korisnik održava pored svog ili njenog osnovnog profila.”
Drugi su opisani kao “pogrešno navedene” a koje su, kako je objašnjeno korisnici iskoristili i “napravili lične profile za poslovanje, organizaciju ili za nekog ko nije ljudsko biće, npr kućnog ljubimca”.
Posljednji su “nepoželjni” profili koji su ocijenjeni kao kršioci uslova upotrebe “Fejsbuka”. Obično, to znači da je profil upotrebljen za slanje spam poruka ili drugih sadržaja.