BANJALUKA, Industrija konditorskih proizvoda i peciva u Srpskoj, uprkos teškoj ekonomskoj situaciji, uspijeva da se izbori sa problemima i ostvari solidan profit, te da svoje proizvode plasira i na police marketa u Evropi, SAD, Australiji, pa čak i u Saudijskoj Arabiji.
Direktor preduzeća “Mira” iz Prijedora Miroslav Turnšek rekao je da ovo preduzeće planira da u 2012. godini proizvede oko 6.000 tona keksa i vafla.
– Prodaja “Mirinih” proizvoda u Srpskoj u ovoj godini je na većem nivou nego lani. Do sigurnog uspjeha idemo putem dobrog kvaliteta i prilagodljivih cijena, jer je to ono što kupcu treba – rekao je Turnšek.
On je naglasio da su ove godine počeli da izvoze slatkiše i na tržište Saudijske Arabije.
– U prvom polugodištu ove godine na tržište Saudijske Arabije izvezli smo oko 320 tona proizvoda. Pored toga, oko 82 odsto naše proizvodnje se izvozi u zemlje regiona, te u Njemačku, Švajcarsku, SAD, Australiju i Kanadu – rekao je Turnšek i dodao da su se odlučili da izvoze proizvode na nova tržišta jer kriza u Srpskoj i regionu i dalje ne jenjava.
On je naglasio da ovo preduzeće nema zaliha, te da se sve što se proizvede odmah proda.
Direktor firme “Krajina klas” Banjaluka Saša Trivić rekao je da ovo preduzeće, pored proizvodnje kvalitetnih proizvoda, prati svjetske trendove u tehnologiji.
– Primjenom savremene tehnologije počeli smo proizvodnju smrznutih tijesta, koja imaju kraći rok upotrebe. Na ovaj način nastojimo da smanjimo uvoz ovih proizvoda u Srpsku, jer odmah na tržište plasiramo proizvode, dok to firme u zemljama u okruženju ne mogu da rade – rekao je Trivić.
Prema njegovim riječima, slatki proizvodi i peciva koji se proizvode u Srpskoj dobrog su kvaliteta i prihvatljivih cijena.
– U idućem periodu svakako se može očekivati i smanjenje uvoza konditorskih proizvoda u RS, što će biti šansa za domaće proizvođače da više svojih proizvoda plasiraju na police marketa u Srpskoj – rekao je Trivić.
Direktor preduzeća “TWINS PROM” iz Gradiške Savo Zeljaja rekao je da ova firma proizvodi slane štapiće i vafl proizvode još od 2000. godine.
– Našim proizvodima osvajamo tržište Srpske, FBiH i zemalja u okruženju – rekao je Zeljaja.
On je naglasio da bi prodaja domaćih konditorskih proizvoda doživjela potpuni procvat kada bi se smanjio uvoz iz okruženja.
“Naše je bolje”
Privredna komora RS započela je polovinom ovog mjeseca intenzivan nastavak kampanje promocije domaćih proizvoda i usluga “Naše je bolje”, koja će trajati do 15. septembra.
PKRS već treću godinu uspješno realizuje projekat “Naše je bolje”. Cilj kampanje je da se na jasan i jednostavan način domaćim potrošačima ukaže na stvarnu važnost kupovine domaćeg proizvoda, uz dva nova mota “Kupim, gradim” i “Kupim, sadim”. Glas Srpske