ŠIBENIK, Prema službenoj statistici, čak deset odsto od oko 190.000 brodica koje tokom sezone uplove u hrvatski dio Jadrana u sukobu su s pomorskim saobraćajnim pravilima, kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske Siniša Hajdaš Dončić, koji je jutros učestvovao u akciji pojačane kontrole pomorskog saobraćaja u cilju sigurnosti plovidbe svih Lučkih kapetanija i jedinica u Hrvatskoj.
Ministar, koji je isplovio s Lučkom kapetanijom Šibenik, kako bi pratio akciju na području šibensko-kninskog akvatorija, naglasio je da se najčešće radi o nepoštovanju osnovnih pravila bezbjednosti pomorskog saobraćaja, prije svega o prekoračenju brzine ili voženju glisera na područjima na kojima je to zabranjeno. Upravo zbog velikog broja plovnih objekata u sezoni, lučki kapetani imaju jako važnu ulogu kontrole i monitoringa pomorskog saobraćaja, što vodi i do sigurnosti kupača i plivača, istakao je ministar.
Osim toga, Lučke kapetanije imaju mogućnost onima koji krše pravila napisati takozvane mandatne kazne kojih je, istaknao je ministar, u prošloj godini bilo oko dva miliona kuna, a isto se očekuje i u 2012. godini. Kaznama se najbolje djeluje na bezbjednost pomorskog saobraćaja, istakneo je Hajdaš Dončić, izrazivši nadu kako ove sezone neće biti težih pomorskih nesreća. Rezultat stalnog monitoringa akvatorija jest što je sve manje problema na moru, ali problema ima u ekipiranosti Lučkih uprava, priznao je ministar. U tim je ustanovama veliki broj radnika s ugovorima o djelu, a s druge strane, mnogo je mjesta ostalo upražnjeno nakon što su stariji radnici Lučkih kapetanija otišli u penziju.
Zbog svega toga, kazao je ministar, u pripremi je operativni plan zapošljavanja novih rdnika u Lučke uprave i njihove jedinice. Ovaj problem, naglasio je, treba riješiti ne samo zbog obveze koju je Hrvatska preuzela potpisivanjem ugovora za ulazak u EU, već i zbog same orijentacije Hrvatske kao pomorske zemlje. U skladu s tim, zaključio je Hajdaš Dončič, do kraja godine biće raspisan konkurs kojim će se Lučke kapetanije konačno popuniti i ekipirati.
Saobraćaj na Jadranu kontrolišu četiri broda lučkih kapetanija, ‘Pojišan’, ‘Vid’, ‘Šibenik’ i ‘Danče’, te još 24 brodice. Cilj ovakvih akcija, koje se zbog pojačanog pomorskog saobraćaja i zbog prevencije voženja glisera u nedozvoljenom području, već tradicionalno provode svake turističke sezone, jest i kontrola plaža i kupališta, kontrola koncesijskih odobrenja za iznajmljivače plovnih objekata, kkontrola putničkih plovnih objekata, te kontrola nad zagađenjem od strane polovnih objekata i njihovih vlasnika. Hina