VAŠINGTON, Internet giganti Google, Amazon, eBay i Facebook formiraće organizaciju za lobiranje s drugim online kompanijama kako bi oblikovali politička i regulatorna pitanja u Vašingtonu.
Organizacija, pod nazivom Udruženje interneta, počeće s radom u septembru i djelovaće kao jedinstven glas velikih internet kompanija, rekao je njen predsjednik Majkl Bekerman, inače bivši savjetnik komisije američkog Predstavničkog doma za energiju i finansije.
Internet kompanije u posljednje vrijeme lobirale su o pitanjima olakšavanja vizne politike kako bi zaposlili radnike iz inostranstva.Takođe, vodile su se diskusije o porezu, privatnosti i sigurnosti na internetu.
„Želimo da edukujemo zakonodavce o uticaju interneta u njihovim izbornim jedinicama”, kazao je Bekerman. „U septembru ćemo početi s radom i objaviti koje kompanije su naši članovi, te predstaviti naše stavove o raznim temama.”
Google i Facebook u posljednje vrijeme odvajaju sve više novca za lobiranje u Vašingtonu.
Google, najpopularniji veb pretraživač, povećao je potrošnju na federalno lobiranje za 90 odsto, potrošivši 3,92 miliona dolara u drugom kvartalu kako bi lobirao Kongres, Bijelu kuću i razne federalne agencije, prema podacima regulatornih agencija. Kompanija je lobirala funkcionere u Federalnoj trgovinskoj komisiji, Federalnoj komisiji za komunikacije i Ministarstvu finansija SAD-a.
Facebook je povećao potrošnju na lobiranje za 200 odsto u drugom kvartalu. Ova kompanija potrošila je 960.000 dolara na pitanja poput privatnosti na internetu i reformu imigracione politike, ali i o strukturi tržišta i trgovinom akcijama.
EBay je potrošio 400.600 dolara na lobiranje u drugom kvartalu, što je za 10 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Amazon je potrošio 690.000 u drugom kvartalu, oko 25 odsto više nego u istom periodu 2011. godine, a teme lobiranja bile su porezi, privatnost i reklamiranje. Bizlife.rs