LJUBLJANA, Slovenačka prehrambena kompanija Žito počela je sa prodajom jednog od poznatijih brendova Slovenije, čokolade Gorenjka.
Brend Gorenjka je, prema dosadašnjim ocjenama, vrijedan između pet i sedam miliona evra, a kupci se očekuju prije svega iz naše regije. List Finance kao mogućeg interesenta koji bi svoju proizvodnju dopunio Gorenjkom, navodi hrvatsko Zvečevo iz Požege.
Slovenački mediji dodaju da se radi o brendu sa kojim su rasle generacije i pitaju se da li je “igra na nostalgiju” sve što može da se uradi od Gorenjke ili će njen potencijalni kupac uspjeti da je razvije onako kako njen vlasnik do sada nije umio.
Inače, porodično preduzeće za proizvodnju čokolade, Gorenjka, je osnovano 1922. godine u Lescama. Poslije Drugog svjetskog rata fabrika je oduzeta njenom vlasniku Adolfu Zavratniku i prešla je u državno vlasništvo.
Najprije je pripojena konditorskoj industriji Šumi u Ljubljani, a potom prehrambenom preduzeću Žito koje je i samo donedavno bilo na prodaju, ali zainteresovani kupci, među kojima je bio i Miodrag Kostić iz Srbije, nisu ispunili očekivanja Žita i prodaja je prekinuta.
Prvi čovjek Zvečeva Zdravko Alvir kaže da su oni načelno zainteresovani, ali da nemaju dovoljno informacija jer dvije godine nisu u kontaktu sa “Žitom”. Kaže da će odluku donijeti kada dobiju više informacija, ali dodaje da bi “Gorenjka” dobro dopunila proizvodnju “Zvečeva”.
U krug mogućih kupaca ulaze i “Kraš”, “Soko Štark”, “Swisslion Takovo” i “Pionir”.
U “Atlantic Grupi” koja je vlasnica “Soko Štrarka” kažu da trenutno nemaju planova za širenje. Iz “Kraša” se zasad ne oglašavaju. “Gorenjka” zanima i Davida Dobnika iz Čokoladnog ateljea Dobnik.
Upućeni tvrde kako je malo vjerovatno da će se za “Gorenjku” takmičiti neka od multinacionalnih kompanija. B92