LONDON, Budi pun samopouzdanja i imaćeš uspješnu poslovnu karijeru, poznata je mantra koja se praktično uzima zdravo za gotovo i često se čuje od strane stručnjaka.
Ali, možda je vrijeme da se malo redefiniše značaj visokog samopouzdanja u korporativnom okruženju.
Tomas Kamoro-Premuzic, profesor poslovne psihologije na University College London, smatra da će nisko samopouzdanje vjerovatno rezultirati sa više uspjeha.
Na blogu napisanom za Harvard Business Review ovaj stručnjak tvrdi kako je nakon godina istraživanja došao do zaključka da je samopouzdanje korisno samo kad je nisko.
Naravno, izuzetno nisko samopouzdanje nije od pomoći jer to dovodi do straha, brige i stresa, što pojedinca navodi da prije ili kasnije posustane. Ali, “dovoljno nisko” samopouzdanje može vam pomoći da promijenite svoje ciljeve da budu realniji i dostižniji, smatra Kamoro-Premuzic.
Navodi tri glavna razloga zašto uz niže samopouzdanje imate veće šanse za uspjeh nego uz visoko. Niži stepen samopuzdanja fokusiraće vašu pažnju na negativni “feedback”, a ujedno će te biti i samokritičniji.
Druga važna stvar je da će vas niže samopouzdanje motivisati da radite više i pripremate se više. Ako ste ozbiljni u vezi svojih ciljeva, imaćete više podsticaja za teži rad kada vam nedostaje pouzdanja u sopstvene sposobnosti.
Konačno, nisko samopouzdanje smanjuje šanse da postanete arogantni ili da budete obmanuti. Ljudi sa manjim samopouzdanjem će vjerovatno prije priznati svoje greške, umjesto da okrivljuju druge i vrlo rijetko će preuzeti zasluge za tuđa dostignuća.
U zaključku svog komentara, profesor navodi kako je vrijeme da se sruši jedan mit i poručuje kako visoko samopouzdanje nije blagoslov niti je nisko samopouzdanje prokletstvo. Zapravo je obrnuto, prenose agencije.