BANJALUKA, Brojni građani žalili su se Udruženju za zaštitu interesa potrošača BiH da su prevareni prilikom odlaska na godišnji odmor, tako da se svima koji narednih sedmica planiraju da idu na put savjetuje maksimalan oprez.
Žalbe se najčešće odnose na smještaj, jer se ispostavi da tek nakon što stignu u mjesto gdje će odmarati turisti zaključe da nisu smješteni u stambeni objekat koji im je ponuđen prije polaska.
“Svake godine, uobičajeno, žale se ljudi na mnogo toga, da nije ispoštovan, primjera radi, smještaj kakav je ranije dogovoren. Ljudi uplate novac, i onda je kasno da se uradi bilo šta”, ističe Mesud Lakota, sekretar Udruženja za zaštitu interesa potrošača BiH.
On naglašava da krivica nije uvijek na turističkim agencijama, već da se i hotelijeri ponašaju “komotno”.
“Trebalo bi ono što je na papiru, da tako bude i u praksi. Ali, to često ne odgovora činjeničnom stanju. Obično ljudi reaguju da je povećana cijena, da je smještaj lošiji nego što su očekivali, a bude problema i u transportu, prilikom putovanja”, navodi Lakota.
Dragovan Petrović, sekretar Udruženja potrošača RS, ističe da ove godine nisu imali pritužbi.
“Da li to ljudi rešavaju na drugi način, pre nego dođe do nas, ne znam. Ranije je primedaba bilo, a u takvim slučajevima davali smo najčešće savete da problem direktno reše sa turističkim agencijama. Bilo je situacija da su agencije jedno nudile, a kada se otputuje, ispostavi se nešto drugo”, kaže Petrović, te savjetuje građanima da prije odlaska na put do detalja provjere sve uslove koje im se nude.
Republička tržišna inspekcija je u maju i junu ove godine izvršila 40 inspekcijskih kontrola u putničkim agencijama, od čega 38 redovnih, te dvije vanredne.
“U 12 kontrola utvrđene su nepravilnosti, te su inspektori subjektima izdali sedam rješenja za otklanjanje nedostataka. Izrekli su pet mjera zabrane organizovanja putovanja do dobijanja licence i podnijeli dvije prekršajne prijave”, kaže Borka Surtov, glavni republički tržišni isnpektor.
Uprava za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo (KS) u maju i junu nije zaprimila nijednu prijavu građana koji su se žalili na rad turističkih agencija sa područja KS radi neispunjene ugovorene usluge.
“Međutim, Inspektorat tržišno-turističke inspekcije u ovoj godini je primio jednu predstavku koja se odnosila na zahtjev za povrat razlike u novcu. Kako je navedeno u zahtjevu za inspekcijskim nadzorom, radi vremenske nepogode ugovoreni aranžman je, umjesto avionom, realiziran autobusom, zbog čega je stranka tražila da joj bude isplaćena novčana razlika, što je i ispoštovano”, pojašnjava Vildana Bosno, stručni saradnik za informisanje u Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo (KS). Nezavisne novine