NJUJORK, Menadžer hedž fonda Erik Džekson izjavio je za američku televizijsku mrežu CNBC da bi u sljedećih pet do osam godina Fejsbuk mogao da nestane.
Obrazložio je zašto će se to dogoditi.
“Yahoo još uvijek zarađuje novac, to je još uvijek isplativo, još uvijek ima 13.000 zaposlenih, ali to je 10 odsto od vrijednosti koju je imao 2000. godine. Za sve dalje namjere i svrhe, on je nestao”, rekao je Džekson.
Džekson kaže da će Fejsbukova moć “erodirati” zbog neprestanog rasta mobilnog weba kome ova društvena mreža na sve načine pokušava da se prilagodi. Fejsbuk je na berzu izašao 18. maja, a početna cijena akcije bila je 38 dolara. Do danas je njegova cijena pala za 28 odsto na 26.90 dolara.
Džekson je rekao da postoje tri vrste internet kompanija. Prva generacija kojom dominiraju Google i Yahoo služila je kao web portali koji su akumulirali sadržaje na jednom mjestu.
Druga generacija pripada društvenom umrežavanju, a tu očigledno vlada Fejsbuk. Treća generacija internet kompanija nastoji da iskoristi prednosti mobilnog pristupa internetu, odnosno mobilne platforme.
Džekson je istakao da Fejsbuk može da kupi gomilu mobilnih kompanija, ali to je još uvijek velika, debela web stranica, po čemu se razlikuje od mobilnih aplikacija, prenose agencije.