LONDON, Zapadnoevropska potrošnja piva će ove godine opadati brže nego prošle zbog otežanih tržišnih uslova u južnim zemljama, kao što su Grčka i Portugal.
Na smanjenu potrošnju uticaće i manji broj turista s obzirom da kriza u zoni evra i dalje pogađa džepove evropskih potrošača, procjena je britanske istraživačke grupe “Plato lodžik”.
Zapadnoevropska potrošnja piva bi, prema ovoj prognozi, u 2012. mogla da se smanji za 1 do 2 odsto, dok je u 2011. opala za 0,3 odsto, prenosi Rojters.
Očekuje se da potrošnja na dva najveća tržišta piva u regionu – britanskom i njemačkom – nastavi svoj dugogodišnji trend smanjenja i u ovoj godini, napominje Ian Presnel, direktor “Platoa”.
Očekuje se da će i u 2012, dvadeset četvrtu godinu uzastopno, “hajneken” biti najzastupljeniji brend piva u Zapadnoj Evropi.
U 2011. iza “hajnekena” su po popularnosti slijedili brendovi “karlsberg”, “karling”, pa zatim “amstel” i “fosters”, dva brenda koje proizvodi kompanija “Hajneken”, i “kronenburg”, proizvod kompanije “Karlsberg”.
Ilustrujući sve veći značaj tržišta u naglom usponu, Presnel ističe primjer kineskog brenda piva “snou”, čija je proizvodnja u 2011. premašila 90 miliona hektolitara, što nadmašuje potrošnju na njemačkom tržištu, petom u svijetu. Tanjug