NJUJORK, Za većinu potencijalnih preduzetnika generisanje ideja predstavlja lakši dio posla.
Teži, mukotrpniji dio posla predstavljaju istraživanja i analize svih relevantnih faktora koji se moraju uzeti u obzir pri procjeni vrijednosti ideje.
Ljudi ponekad mogu biti toliko strastveni u vezi sa svojom idejom da žele da je realizuju što prije, bez njenog prethodnog detaljnog istraživanja i objektivne analize. Najčešće se takvi poduhvati završavaju propalim biznisom i velikom svotom izgubljenog novca.
Analizirajte proizvod
Veoma je važno da prvo dobro razumijete šta je vaš budući proizvod/usluga. Razmišljajte o tome u smislu praktičnosti, karakteristika i koristi koje donosi kupcu. Razgovarajte sa svojim potencijalnim mušterijama, otkrite šta misle o koristima koje vi nudite u odnosu na koristi koje nude proizvodi konkurencije.
Na primjer, vaša ideja je da otvorite školu stranih jezika. To je ono čime se bavite. Postavlja se pitanje šta prodajete: lično zadovoljstvo i satisfakciju polaznika, užitak, nadu da će vaš polaznik sa sljedećeg putovanja doći srećniji, jer je mogao dobro da se sporazumije sa strancima, ili osjećaj prestiža zato što u vašoj školi rade strani predavači po najnovijoj metodologiji.
Tržište za vaš proizvod
Kada ste razumjeli šta prodajete i šta su vaši proizvodi i usluge u prvoj fazi, u sljedećoj treba ustanoviti da li za takvom vrstom proizvoda ima potražnje, da li postoji tržište. Na osnovu informacija sa tržišta treba da odlučite da li da nastavite sa razvojem ideje, da li da je modifikujete na osnovu novih saznanja ili da je u potpunosti odbacite i započnete rad na drugoj ideji.
Vaš cilj je da saznate što više o tržištu na kojem ćete nastupati, o vašem potencijalnom kupcu. Da biste došli do potrebnih informacija kreirajte listu pitanja na koja želite da dobijete odgovore: na primjer, ko čini vaše tržište, odnosno ko kupuje proizvode kao što je vaš (da li su to preduzeća, domaćice, građevinske firme, kafići), procijenite veličinu ukupnog tržišta na kojem planirate da nastupite da vidite da li tu ima dovoljno prostora, a samim tim i posla; u kojem pravcu se razvija vaše tržište.
Ciljni kupci
Kada ste bolje upoznali tržište vrijeme je da definišete profil vašeg ciljnog kupca. Proizvod koji nema svog ciljnog kupca i namijenjen je svima, nema kupca. Mogući parametri za fizička lica su: starost, porodični status, lokacija, obrazovanje, prihodi, društveni status i zanimanja i sl., a za pravna lica: privredna grana, veličina, lokacija, kvalitet, tehnologija, način plaćanja, prenose agencije.