PARIZ, Prikazivanje scena nasilja na televiziji podstiču gledaoce zapadnih kultura na veću kupovinu, tvrdi izraelski istraživač Ilan Dar-Nimrod u naučnom časopisu “Socijalna psihologija”.
Dar-Nimrod, prema pisanju francuskog lista Figaro, tvrdi da ljudi zapadne civilizacije u kojoj je potrošačko društvo uzelo najviše maha, izlaz za strah od smrti nalaze u kupovini.
O teoriju upravljanja strahom od smrti (TMT) pisano je još u studiji iz 2007, u Francuskoj na osnovu podataka da je poslije terorističkih napada na Sjedinjene Američke Države iz 2001, kupovina mobilnih telefona i automobila skočila na rekordan nivo i da je potrošnja u periodu od oktobra do decembra 2001. porasla za šest odsto.
U toj studiji je zaključeno da Amerikanci, čija se kultura većim dijelom oslanja na materijalizam, strah od smrti pokušavaju da odagnuju kupujući jer je to za njih potvrda sopstvenog postojanja odnosno simbol besmrtnosti.
Podstaknut ovim istraživanjem Dar-Nimrod je vršio ispitivanje na kanadskim učenicima kojima su u desetminutnom trajanju prikazivani prvo inserti iz serija koja ne sadrže nikakve scene smrti, praćeni reklamno-propagandnim materijalom.
Potom su u istom trajanju učenicima prikazivani inserti serija sa scenama umiranja koji su, takođe, praćeni blokom reklama.
Istraživanje je pokazalo da su učenici bili mnogo zainteresovaniji za kupovinu proizvoda sa reklama prikazivanim poslije emitovanja inserata iz serije sa scenama smrti nego poslije onih bez scena nasilja.
“Trošim, dakle, postojim, glavna je krilatica potrošačkog društva. Scene smrti koje se prikazuju u omiljenim televizijskim serijama i koje asociraju na smrt, dobar su mamac za podsticanje kupovine”, zaključio je Dar-Nimrod u studiji. Tanjug