NJUJORK, Neto prihod američkog Mekdonaldsa porastao je za sedam odsto u prvom kvartalu 2012. godine, što je u skladu sa očekivanjima.
Izvještaji kažu da je prodaja porasla za 7,3 odsto u restoranima koji su otvoreni najmanje 13 mjeseci.
Uspjehu najvećeg svjetskog lanca brze hrane doprinijelo je uvođenje novih proizvoda, kao što su kafa, voćni frapei i ovsena kaša. Veliku ulogu imaju i povoljne cijene.
Profit kompanije je u prvom kvartalu iznosio 1,27 milijardi dolara, 1,23 dolara po akciji. U istom periodu prošle godine, kompanija je imala profit od 1,21 milijardu dolara.
U Evropi, najvećem tržistu kompanije, uprkos ekonomskoj krizi, prodaja je porasla za pet odsto. Prodaja u zemljama Dalekog istoka, Bliskog istoka i Afrike porasla je za 5,5 odsto. Najveći profit ostvaren je u Kini, Japanu i Australiji.
Mekdonalds je uspio da profitira uprkos povećanju cijena rada, sastojaka i iznajmljivanja lokala. Kompanija je u toku prošle godine povećavala cijene proizvoda čak tri puta. Beta