BEOGRAD, Osiguravajuće kuće u Srbiji koje redovno posluju imaju rok od najviše 14 dana da isplate štetu svom osiguraniku.
Taj rok počinje da teče od momenta kompletiranja dokumentacije za naknadu štete. Kod takozvanih malih šteta, pak, odnosno onih čija visina je do 500 evra u dinarskoj protivvrijednosti, taj rok je osam dana.
– U slučaju da uz zahtjev nije priložena kompletna dokumentacija za štete po osnovu obaveznog osiguranja u saobraćaju, društvo za osiguranje je dužno da u roku od osam dana od dana prijema odštetnog zahtjeva, od oštećenog, pismenim putem, zatraži dopunu dokumentacije – rečeno je “Novostima” u Narodnoj banci Srbije.
Kako će koje osiguravajuće društvo da se organizuje u procesu utvrđivanja, procjene i odlučivanja o isplati neke štete, zavisi od njegovih akata i procedure. Ali, u svakom slučaju, rješavanje odštetnog zahtjeva i isplata štete mora da se izvrši u ovim rokovima.
Inače, osiguravajuće kuće su lani, prema podacima NBS, riješile više od 410.000 zahtjeva za naknadu iz osiguranja. Od toga je više od 386.000 zahtjeva za naknadu iz neživotnog i preko 24.000 iz životnog osiguranja.
– Ažurnost u rješavanju štete, koja kao godišnji pokazatelj predstavlja odnos broja riješenih šteta u tekućoj godini u ukupnom broju šteta, u 2011. godini iznosi 93 odsto, što je na istom nivou u odnosu na prethodnu godinu – navode u NBS. – Posmatrano po grupama poslova osiguranja, ažurnost u rješavanju šteta neživotnog osiguranja u 2011. godini iznosi 92 odsto, dok ažurnost u životnim osiguranjima iznosi 96 odsto, što odgovara prirodi podjele na životno i neživotno osiguranje.
Najveća ažurnost posmatrano po vrstama neživotnog osiguranja ostvarena je u osiguranju finansijskih gubitaka 98 odsto, a po vrstama životnog osiguranja u rentnom osiguranju gdje je postignuta puna ažurnost.
Žalbe
– Osiguranici se Centru za korisnike finansijskih usluga centralne banke najčešće žale na visinu ponuđene naknade štete, neblagovremene isplate naknade štete i na odbijanje isplate nespornog dijela – ističu u NBS. – Najveći broj pristiglih prigovora odnosi se na autoodgovornost i na osiguranje od nezgode. Novosti